• سه‌شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403021812534
  • خبرنگار : 50039

فرماندار شهرستان عنوان کرد:

برگزاری هجدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در کلاله

برگزاری هجدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در کلاله

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از برگزاری هجدهمین جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی و زیبایی اسب اصیل ترکمن در این شهرستان خبر داد و افزود: کمک به اقتصاد روستایی و توسعه صنعت پرورش اسب از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

فرهاد شیبک صبح امروز در سومین جلسه هماهنگی برگزاری هجدهمین جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی و زیبایی اسب اصیل ترکمن که در محل فرمانداری شهرستان کلاله برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این جشنواره ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کمک به اقتصاد روستایی، توسعه صنعت پرورش اسب و فرهنگ اسبداری، ایجاد نشاط و شادابی و رشد صنعت گردشگری از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره مذکور است، ادامه داد: اسب اصیل ترکمن ظرفیتی بی‌بدیل برای شهرستان بوده و برگزاری این جشنواره فرصتی برای احیاء و معرفی آداب، سنن و فرهنگ مردم منطقه است.

برگزاری هجدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در کلاله

فرماندار کلاله با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه باشکوه‌تر هجدهمین جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی و زیبایی اسب اصیل ترکمن در این شهرستان، خاطرنشان کرد: باید در این جشنواره در کنار شناساندن ویژگی‌های «اسب اصیل ترکمن» به جامعه و دوست‌داران این حیوان نجیب، باید به تولید ثروت و توسعه صنعت پرورش اسب و تقویت صنعت گردشگری توجه ویژه‌ای شود.

وی با تأکید بر اینکه روستای صوفیان از توابع شهرستان کلاله محل برگزاری جشنواره مذکور است، تصریح کرد: در سال گذشته و در هفدهمین دوره این جشنواره، اسب‌هایی از استان های گلستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین، تهران، البرز، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، مازندران، گیلان، سمنان و اصفهان در ۱۰ دور نریان و مادیان از کره پای مادر تا سلیمی‌ها با هم رقابت کردند و قطعاً این جشنواره در سالجاری باشکوه تر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، همه ساله و در فصل بهار، دوست‌داران اسب در مراتع زیبای روستای صوفیان شهرستان کلاله در جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی و زیبایی اسب اصیل ترکمن شاهد نمایش زیبایی‌های این حیوان نجیب از کره پای مادر تا اسب‌های قدرتمند سیلمی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha