• سه‌شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403021813010
  • خبرنگار : 50177

مشاور وزیر آموزش و پروش:

۱۵ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند

۱۵ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند

ایسنا/لرستان مشاور وزیر آموزش و پروش گفت: امسال ۱۵ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

ضرغام پرنیان امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) در مراسم تجلیل از معلمان نمونه لرستان که در اردوگاه دانش‌آموزی کمالوند برگزار شد، بیان کرد: عقب‌افتادگی در لرستان دغدغه وزیر آموزش و پرورش است. 

او ادامه داد: باعث خرسندی است که بین ۱۵ منتخب کشوری دو معلم لرستانی حضور دارند. در لرستان ظرفیت و استعداد وجود دارد، اما برای شکوفا شدن آن به حمایت نیاز است.

عملیاتی شدن سند تحول بنیادین نیازمند ائتلاف دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش است

مشاور وزیر آموزش و پروش اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین یکی از موضوعاتی است که به‌طور جدی مورد توجه وزیر آموزش و پرورش است و عملیاتی شدن این سند نیازمند ائتلاف دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش است تا بسیج شوند و احساس تکلیف کنند و این هدف آموزش و پرورش با موفقیت به نتیجه برسد.

پرنیان گفت: با چالش نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه بودیم، اما با تلاش همه توانستیم مدرسه‌ای را خالی از معلم نگذاریم و حتی از ظرفیت معلمان بازنشسته برای حل این نقیصه استفاده کردیم.

وی با انتقاد از اینکه دانشگاه تخصصی فرهنگیان یک روزی ۱۷ هزار نفر دانشجو داشت و این تعداد اکنون به ۳۰۰۰ نفر رسیده است، بیان کرد: کسی که تعلیم و تربیت را نشناسد نمی‌تواند از آن دفاع کند.

رئیس قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شأن و منزلت معلم با بیان اینکه معلمان معجزات الهی در زمین هستند به شرطی که اعجاز خود را صیانت و حفاظت کنند و قدر آن را بدانند، اظهار کرد: عشق و نگاه الهی به معلمی می‌تواند همکاران ما را در کار خود موفق کند. باید به جایگاه معلمی به معنی واقعی و حقیقی توجه شود با تحقق این موضوع، هرگونه سختی‌ها و کمبودها تحمل خواهد شد.

معلم موظف است دستاوردهای نظام و اعتقادات را برای دانش‌آموزان تبیین کند

وی با تاکید بر اینکه معلم موظف است دستاوردهای نظام و اعتقادات را برای دانش‌آموزان تبیین کند، افزود: معلمان در کنار تدریس باید جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار دهند. فرق ما با معلمان غربی این است که خداشناسی را در وجود دانش‌آموزان تزریق می‌کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: از فرصتی که در مدرسه در اختیار داریم، می‌توان به دستاوردهای نظام و راه شهدا بپردازیم و در کنار آموزش و تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان را با این مسائل آشنا کنیم.

وی بیان کرد: اگر در فناوری، علم و هسته‌ای به رشدی دست یافته‌ایم این‌ها همه تلاش معلمان است که فرزندان آینده‌ساز این مملکت را تربیت کردند.

رئیس قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلم باید از جایگاه رفیعی خود صیانت کند، گفت:عرقی که معلم به شاگردانش دارد مانند عرق اولیا به فرزندان است و این نگاه بسیار قابل ستایش است.

معلم شأن خود را با مسائل سیاسی قاطی نکند

پرنیان بیان کرد: فضاها و دسته‌های سیاسی مربوط به این نظام است، اما معلمان مراقبت کنند که شأن معلمی خود را با مسائل سیاسی قاطی نکنند و جایگاه خود را به نفع شخصی زیر سوال نبرند، باید به همه مسائل نظام دغدغه داشته باشیم اما شأن خود را باید حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۲۰۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شدند و این یک دگرگونی است و در سال جدید نیز ۱۵ هزار معلم دیگر به جمع معلمان اضافه خواهند شد، گفت: در امر ساخت و ساز نیز یک شکوفایی در آموزش و پرورش شکل گرفته است و قرارگاه عدالت تربیتی آمده تا یکسری بی‌عدالتی‌ها و فاصله‌ها را برطرف کند، قبلاً این گفتمان جهادی و احساس مسؤولیت در این حد و تراز وجود نداشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در بحث طرح شهید عجمیان ۱۱۰ هزار نشانه‌گذاری برای شاداب‌سازی و مرمت و بهسازی انجام شده است و باید مسؤولان مناطق از این اتفاق غافل نشوند و چون مدارس استان مشکل دارند تا قبل از خرداد این کار در سامانه بارگذاری شود تا استان از طرح‌های شهید عجمیان بتواند شاداب‌سازی مدارس را به انجام برساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha