• سه‌شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403021813198
  • خبرنگار : 50692

در یک طرح مشترک:

مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی هرمزگان پایش می‌شود

مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی هرمزگان پایش می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: طرح مدیریت همزمان آب و برق با هدف بهره‌برداری مناسب و دقیق از منابع آب زیرزمینی و مصرف برق در چاه‌های کشاورزی استان هرمزگان در حال انجام است.

محمدامین طبسی امروز ۱۸ اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان، گفت: با هدف مدیریت همزمان منابع آب و مصرف برق در چاه‌های کشاورزی، شرکت‌های آب منطقه‌ای این استان و شرک توزیع نیروی برق مکلف هستند شیوه‌نامه را با هدف مدیریت بهره‌وری و حفاظت از منابع آب زیرزمینی و انرژی برق اجرایی کنند.

وی عنوان کرد: این امر در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه اجرایی بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی اجرایی می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان توضیح داد: بر اساس این شیوه‌نامه‌ مبنای محاسبه برداشت مجاز آب حجم مندرج در پروانه بهره‌برداری چاه کشاورزی است و کشاورزان مکلف به نصب کنتور حجمی هوشمند در راستای محاسبه حجم آب مصرفی هستند.

طبسی ادامه داد: در انتهای هر ماه برق مصرف شده را با سهمیه قراردادی انرژی ماهانه هر مشترک مقایسه و در صورتی که مصرف انرژی ماهانه مشترک بیش از سهمیه قراردادی باشد موضوع به مشترک ابلاغ می‌شود تا مشترک نسبت به اضافه برداشت احتمالی اقدامات لازم را انجام دهد.

این مسئول با اشاره به اهمیت مصرف طبق پروانه بهره‌برداری صادر شده افزود: بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی باید برداشت آب را بر اساس پروانه بهره‌برداری انجام دهند.

وی اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای اطلاعات چاه‌های مشترکین از جمله وضعیت نصب و عملکرد کنتور آب، قدرت مجاز و ساعت کارکرد مجاز را در سامانه به‌روزرسانی کرده است و به طور پیوسته حجم برداشت آب و مصرف انرژی چاه‌های کشاورزی و کنترل با مقادیر مندرج در پروانه بهره‌برداری پایش می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha