• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403021913859
  • خبرنگار : 50035

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان:

توقف پیاده‌راه‌سازی باباطاهر در قسمت ابتدایی پروژه

توقف پیاده‌راه‌سازی باباطاهر در قسمت ابتدایی پروژه

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان اعلام کرد: پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر و در بخشی که اثر تاریخی کشف شده، متوقف شده است.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عدم انجام کاوش در خیابان باباطاهر شهر همدان اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان تا زمان دریافت مجوز به منظور کاوش در ابتدای خیابان باباطاهر، یعنی محدوده کشف اثر، اقدامی انجام نمی‌دهد. 

وی تصریح کرد: بنا به گفته مدیر منطقه چهار شهرداری همدان، عملیات اجرایی پروژه پیاده‌راه‌ خیابان باباطاهر در قسمت‌های انتهایی در حال انجام است و تنها در قسمت ابتدایی پروژه متوقف شده است.

حیدری با اشاره به اینکه اتمام عملیات اجرایی پروژه پیاده‌راه باباطاهر ۸۰ روز کاری زمان می‌برد، مطرح کرد: در این روزشمار که در ابتدای خیابان باباطاهر نصب شده، روزهای جمعه و تعطیل حذف شده است و تنها روزهای کاری محاسبه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بنا به گفته باستان‌شناسان در محدوده میدان امام خمینی(ره) و شش خیابان منشعب به آن حتماً آثار تاریخی یافت می‌شود، چرا میراث فرهنگی قبل از اجرای پروژه در این مناطق اقدام به کاوش نمی‌کند، گفت: میراث فرهنگی امکان و اختیار انجام چنین کاری را ندارد و پیوست میراث فرهنگی هم در اجرای پروژه‌ در این محدوده‌ها الزامی نیست.

به گزارش ایسنا، ۱۰ اردیبهشت‌ماه امسال عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد و قرار است پیاده‌راه باباطاهر در فاز اول در ۱۰۰ متر و با ۱۰ میلیارد اعتبار تا ابتدای سبزه‌میدان انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره زمان اجرای پروژه غیرهمسطح مدرس شهر همدان اعلام کرد: قرار است شهرداری همدان نسبت به پاسخگویی به سوالات استانداری اقدام کند که اگر این‌کار زودتر انجام شود، می‌توانیم پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha