• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403021913929
  • خبرنگار : 50378

راهیابی آثار منتخب ‌جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان مشهد به مرحله مقدماتی کشوری

راهیابی آثار منتخب ‌جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان مشهد به مرحله مقدماتی کشوری

ایسنا/خراسان رضوی دبیر اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان خراسان رضوی از راهیابی آثار منتخب به مرحله مقدماتی کشوری خبر داد.

محبوبه بزم‌آرا امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه، در خصوص برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان که در محل کانون پروروش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در جریان انتشار فراخوان، حدود ۵٠ گروه نمایشی در سایت ثبت‌نام کردند که حدود ٣٠ اثر انتخاب شدند و امروز و فردا در سالن‌های کانون پرورشی‌فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با حضور داوران اجرا خواهند داشت. 

وی با اشاره به این موضوع که از این تعداد ٢۵ نمایش از فعالیت‌های کتابخانه‌های کانون و ۵ گروه به صورت آزاد در این جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: محورهای نمایش توجه به پهلوانان و نامداران، قصه‌های بومی، سنتی، طنز، ایجاد فضاهای امیدآفرینی و نشاط بخشی در بین نوجوان بوده است.

دبیر اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان ادامه داد: اهداف کانون معطوف‌سازی نگاه جامعه به نمایش و اثرگذاری این فعالیت در مفاهیم تربیتی و انتقال این مفاهیم به کودکان و نوجوانان و آموزش مهارت‌های اجتماعی است.

بزرم‌آرا تأکید کرد: آثار منتخب به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا خواهند کرد. 

ارزیابی داوران در این جشنواره باعث ارتقاء سطح دانش‌آموزان در حوزه نمایش می‌شود

محمدمهدی حسین‌پور، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی با تاکید بر این موضوع که نمایش‌ها در ۳ سطح عروسکی، صحنه‌ای و خلاق در حال برگزاری است، ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در چنین جشنوارهایی سبب انتقال تبادل تجربه و همچنین ارزیابی داوران باعث ارتقاء سطح دانش‌آموزان در حوزه نمایش و توانمندی آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha