• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403022014241
  • خبرنگار : 50534

رویداد توسعه محصول جدید در حوزه صنایع غذایی در زنجان شروع به کار کرد

رویداد توسعه محصول جدید در حوزه صنایع غذایی در زنجان شروع به کار کرد

ایسنا/زنجان رئیس مرکز نوآوری‌های صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌ غرب کشور گفت: بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده در این رویداد با ۲۶ ایده مختلف حضور دارند.

مهدی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به حضور شرکت‌های فعال حوزه غذایی استان زنجان در رویداد توسعه محصول جدید در حوزه صنایع غذایی، افزود: این ایده‌ها عموما در حوزه صنایع غذایی هستند و پس از ارائه وارد بخش مدل کسب‌وکار خواهند شد.

وی با بیان اینکه بعد از ارائه مدل کسب‌وکار شرکت‌ها می‌توانند از ایده‌های مدنظر حمایت کنند، تصریح کرد: موازی با رویداد داوری اتفاق خواهد افتاد و سه ایده برتر انتخاب خواهد شد و یک برنده اصلی خواهیم داشتیم که الزاما می‌تواند از بین آن سه ایده انتخابی نباشد.

او اظهار کرد: هدف از برگزاری رویدادها، کمک به استارت‌آپ‌ها با همه امکانات به صورت فیزیکی و عملی است، چرا که تیم‌ها با برگزاری رویدادهای عملی، رشد کرده و به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل می‌شوند. مرکز نوآوری به صورت تمام وقت و با همه توان از این تیم‌ها و شرکت‌های متقاضی حمایت می‌کند. هر ایده که در زمینه کشاورزی، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش محصولات باشد، می‌تواند در این مرکز استقرار پیدا کند و از حمایت‌های پارک علم‌وفناوری استان زنجان در پایانه صادراتی بهره‌مند شود.

شجاعی با بیان اینکه صنایع غذایی به عنوان بخشی اساسی از اقتصاد هر کشور، نقش مهمی در تامین غذا و اشتغال دارد. تشریح کرد: صنعت غذایی در ایران در حال رشد و توسعه است و اقداماتی مانند ایجاد بسترهای مناسب برای تولید، فرآوری و نگهداری محصولات غذایی، بهبود شبکه حمل‌ونقل و توزیع، توسعه بازارهای داخلی و خارجی و بهبود سطح تکنولوژی در این صنعت، می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری آپیک بخش کشاورزی و صنایع غذایی استان است که اردیبهشت سال گذشته تاسیس شد و تاکنون چهارمین ایونت را با شکل‌های متعدد برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: این رویداد که امروز درحال برگزاری است به صورت Ndw product است که در دنیا مرسوم بوده و اولین بار در استان زنجان به این شیوه برگزار می‌شود. امیدواریم اگر نتیجه مطلوب  حاصل شود تبدیل با یک رویداد ساله کشوری شود.

به گزارش ایسنا، توسعه محصول جدید (New Product Development‌) به فرایندی گفته می‌شود که همه مراحل و فعالیت‌ها برای توسعه محصول‌های جدید را شامل می‌شود. این فرایند از نقطه صفر، یعنی وقتی هیچ‌ چیزی وجود ندارد آغاز شده و تا آماده‌شدن محصول برای تجاری‌ شدن و عرضه به بازار ادامه دارد. پس از توسعه محصول، تولید محصول در مقیاس انبوه و عرضه گسترده به بازار آغاز می‌شود. محصولی که فرایند توسعه را به‌درستی طی کرده باشد، حضور موفق‌تری هم در بازار خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha