• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403022014409
  • خبرنگار : 50026

با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد:

دستگاه پیشرفته چشم پزشکی در بیرجند راه اندازی شد

دستگاه پیشرفته چشم پزشکی در بیرجند راه اندازی شد

ایسنا/خراسان جنوبی مراسم بهره برداری از دستگاه اگزایمر لیزر (حذف عینک) در بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

طی مراسمی که امروز ۲۰ اردیبهشت برگزار شد، دستگاه اگزایمر لیزر با توانایی رفع عیوب انکساری چشم، نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم به منظور حذف عینک مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دستگاه اگزایمر لیزر (حذف عینک) به همراه با تحهیزات جانبی از دستگاه‌های پیشرفته چشم پزشکی است که توسط اساتید پیشکسوت چشم پزشکی استان و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و معاونت اقتصادی استانداری با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه شده است.

این دستگاه برای اولین بار در خراسان  جنوبی نصب و راه‌اندازی شده و تا قبل از این بیماران به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کردند.

محمدحسین داوری مسئول فنی مرکز جراحی محدود و سرپایی چشم نور بیرجند روز پنجشنبه در این مراسم گفت: مرکز نور سال ۱۳۸۵ موفق به اخذ موافقت اصولی شد و سال ۱۳۹۰ با احداث ساختمانی به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

محمدحسین داوری با بیان اینکه هشت نوع عمل جراحی چشم در این مرکز انجام می‌شود، گفت: سالانه دو تا سه هزار عمل جراحی چشم به کمک پزشکان بومی در مرکز چشم پزشکی نور انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های تصویربرداری چشم نصب شده و امروز از دستگاه اگزایمر لیزر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.

مسئول فنی مرکز جراحی محدود و سرپایی چشم نور بیرجند با بیان اینکه دستگاه اگزایمر لیزر عید فطر امسال وارد این مرکز شد گفت: تاکنون ۴۰ بیمار با این دستگاه درمان شده‌اند و امروز بهره‌برداری رسمی از آن آغاز می‌شود.

در این مراسم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، جمعی از پزشکان و مسئولان نیز حضور داشتند، عمل حذف عینک برای یک بیمار به صورت زنده انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha