• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022014491
  • خبرنگار : 50283

قیمت ماهی در بندرانزلی چطور محاسبه می‌شود؟

قیمت ماهی در بندرانزلی چطور محاسبه می‌شود؟

ایسنا/گیلان رئیس اتحادیه صنف ماهی‌فروشان شهرستان بندرانزلی در خصوص نحوه تعیین قیمت ماهی تاکید کرد: قیمت ماهی در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. در روزهای آخر صید که فراوانی ماهی را شاهد بودیم قیمت‌ها پایین‌تر بود ولی حالا که فصل صید تمام شده، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

 محسن راوش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فصل صید امسال از بیستم مهرماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود و تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت، اظهار کرد: عملکرد صید امسال نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشت.

راوش گفت: با توجه به اینکه ماهیان بر اساس طبیعت زندگی خود، هنگام سرد بودن هوا در عمق هستند، در این هنگام دسترسی پره‌ها به ماهی کمتر است لذا از آغاز فصل صید در مهرماه تا برج ۱۰، میزان صید کم بود ولی بعدا به ویژه در اسفندماه، شاهد صید خوبی بودیم.

قیمت ماهی در بندرانزلی چطور محاسبه می‌شود؟

وی با تقدیر از اقدامات جهادی مدیریت اداره کل شیلات گیلان در خصوص رهاسازی بچه ماهی در جهت بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر، تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در این زمینه، صیادان از میزان صید در فصل جاری راضی بودند.

قیمت ماهی در بندرانزلی چطور محاسبه می‌شود؟

راوش با بیان اینکه تاکنون شکایتی در خصوص نحوه عرضه یا قیمت ماهی نداشتیم و خریداران راضی بودند، گفت: با توجه به اینکه فصل صید از دریای خزر تمام شده، ماهیان تالابی و پرورشی در بازار عرضه می‌شود که از آن جمله کولی، اردک ماهی، کپور، آمور و فوتیفاک هستند.

قیمت ماهی در بندرانزلی چطور محاسبه می‌شود؟

وی تصریح کرد: با آغاز فعالیت بازار الگویی ماهی در خیابان نواب بندرانزلی، روبروی ایستگاه آتش نشانی که ۱۵۲ حجره و غرفه دارد، با تجمیع ماهی‌فروشان و عرضه ماهی در محیط مناسب و به دور از نور آفتاب و بارش باران، دسترسی مشتریان نیز به بازار فروش به سهولت فراهم شده است.

قیمت ماهی در بندرانزلی چطور محاسبه می‌شود؟

وی با بیان اینکه علاوه بر راه اندازی بازار الگویی فروش ماهی، اداره کل شیلات با تشکیل کمیته‌ای جهت شناسایی آسیب های حوزه صید و صیادی تشکیل داده، افزود: در قالب این کمیته، دو تیم در بازار ماهی فروشان مستقر شده و از آبزیانی که میزان صید آنها کمتر شده نمونه برداری کنند و توجه بیشتری برای تکثیر داده شود.

راوش تاکید کرد: امسال با آغاز فصل ممنوعیت صید، طی اقدامات مسئولین شیلات با برنامه‌های بازسازی ذخایر همچنین پای کار آمدن صیادان در پره‌ها برای تکثیر ماهی و تخم‌افشانی، می‌توان نوید تور پر از ماهی را در فصل صید پیش‌رو برای جامعه صیادی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha