• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022014586
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان عنوان کرد:

گروه‌های جهادی‌ بدون تشریفات در خط مقدم جبهه‌های عمرانی و اقتصادی

گروه‌های جهادی‌ بدون تشریفات در خط مقدم جبهه‌های عمرانی و اقتصادی

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تقویت قرارگاه جهادی محرومیت زدایی، بیان کرد: فرایند انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد و تامین اعتبار معمولا طولانی است، اما گروه های جهادی بدون تشریفات کار را در جبهه های اقتصادی و عمرانی آغاز می کنند.

اسدالله عباسی امروز، ۲۰ اردیبهشت ماه در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی استان گیلان، اقدامات بسیج سازندگی و گروه های جهادی را برای رضای خدا و در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: عملکرد بسیج سازندگی نیاز به استدلال ندارد، اما وظیفه داریم این عملکردها را تبیین کنیم و برای مردم بگوییم.

وی بسیج سازندگی را یک تشکیلات عظیم مردمی برخاسته از متن انقلاب دانست و افزود: بسیج سازندگی به دنبال تحقق عدالت اجتماعی در اقصی نقاط کشور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسیج سازندگی با شناسایی مشکلات مرهمی بر درد مردم است، تصریح کرد: گروه های جهادی برای رفع مشکلات مردم داوطلبانه وارد میدان شده اند و جلوتر از همه هستند.

عباسی با تاکید بر لزوم تقویت قرارگاه جهادی محرومیت زدایی، بیان کرد: فرایند انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد و تامین اعتبار پروژه های عمرانی معمولا طولانی است، اما گروه‌های جهادی بدون تشریفات کار را آغاز می کنند و مدیران نیز وظیفه دارند که نهایت همکاری را با بسیج سازندگی و گروه های جهادی داشته باشند.

وی خواستار تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی در شهرستان ها به ریاست فرمانداران شد و ادامه داد: باید از ظرفیت مشارکت مردم در قالب گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات استفاده کنیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی راه و آب و برق و گاز و تلفن به دورترین نقاط کشور و استان رفته، البته با برخی از محرومیت ها مواجه هستیم که با همکاری و همدلی مدیران برطرف خواهد شد.

عباسی گروه های جهاتی را یک فرصت استثنایی برای مدیران دانست و متذکر شد: جوانان جهادی با روحیه بسیجی از دل مردم برای مردم خدمت می کنند و مدیران باید به پشتیبانی از این ظرفیت بپردازند.

وی با بیان اینکه یک روز جهاد جوانان ما در جبهه های جنگ بود، گفت: امروز نیازمند جهاد در جبهه های اقتصادی و عمرانی هستیم و قطعا مجاهدان راه خدمت به مردم در نزد خدا اجر و پاداش دارند.

استاندار گیلان در ادامه، پروژه آبرسانی آب کشاورزی که توسط بسیج سازندگی استان در منطقه سیاه اسطلخ رشت اجرایی شده را مورد بهره برداری قرار داد.

وی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه بسیج سازندگی همواره در رفع بسیاری از مشکلات در کنار دولت سیزدهم و مردم بوده است، اظهار کرد: یکی از تاکیدات رئیس جمهور در سفر به گیلان رفع مشکل در منطقه سیاه اسطلخ رشت بود که با همکاری بسیج سازندگی، دو حلقه چاه در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم در وعده‌های خود صادق است، ادامه داد: در رفع محرومیت و اجرای پروژه‌های مهم از ظرفیت بسیج سازندگی بهره خواهیم برد.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از بارش باران در گیلان در چند روز گذشته، گفت: خوشبختانه این بارش در آغاز فصل زراعی توانست بخشی از کمبود آب زراعی در گیلان را برطرف کند.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی در این استان، تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌های مهم استان از جمله آبرسانی به مناطق روستایی و کوهستانی، جاده‌سازی، پل‌سازی و غربالگری از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده خواهیم کرد و تاکنون نیز چنین بوده است.

عباسی از رسانه ها خواست اقدامات دولت سیزدهم در دو سال و نیم گذشته در مقایسه با قبل از این دولت را برای مردم تبیین و تشریح کنند و افزود: دولت سیزدهم در رفع محرومیت برخی از مناطق محروم رشت از جمله سیاه اسطلخ اقدامات بسیار خوبی را به انجام رسانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha