• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022014598
  • خبرنگار : 50614

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

فرزندآوری و جوانی جمعیت یکی از مسائل مهم امروز جامعه ما است

فرزندآوری و جوانی جمعیت یکی از مسائل مهم امروز جامعه ما است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: فرزندآوری و جوانی جمعیت یکی از مسائل مهم امروز جامعه ما است. سیاست کنترل جمعیت تنها سیاستی بود که در کشور با سرعت محقق شد و من به عنوان یک خدمتگذار در مجلس شورای اسلامی باید عرض کنم در کل ساختار نظام هیچوقت ندیدم برای تحقق یک سیاست چنین اهتمامی به کار گرفته شود.

عباس گودرزی امروز ۲۰ اردیبهشت ماه در همایش ملی رویش امید ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: در سال ۱۳۶۸ رساندن نرخ فرزندآوری از ۶.۴ به ۴، ظرف ۲۲ سال آینده در اولین برنامه توسعه عنوان شد، اما ظرف سه سال به دلایلی چون فرهنگ رفاه‌طلبی ایجاد شده در کشور، اشتیاق بسیاری از مسئولان وقت و مجموعه‌ای از علل دیگر مثل مداخلات بیرونی به این هدف‌گذاری رسیدند. وقتی طی سه سال به هدف‌گذاری ۲۲ ساله خود رسیدند باید به سیاست کنترل جمعیت خاتمه می‌دادند، اما نه تنها این کار را نکردند بلکه تشدید کرده و در بخش‌های مختلف با عناوینی مثل سیاست تنظیم خانواده در دانشگاه‌ها آن را تدریس کردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به مرور زمان و در جریان ادامه سیاست کنترل جمعیت به دوفرزندی و تک‌فرزندی بسنده نکردند و جامعه مؤمن، با ایمان و مسلمان ما را به سمت بی‌فرزندی و حتی نگهداری حیوانات خانگی سوق دادند. ما مجموعه‌ای از علل را درگیر می‌دانیم که امروز شاهد این وضعیت هستیم. یکی از ابر مسئله‌های ما در این خصوص این است که جایی که بحث تهدید نسل بود، تمام ظرفیت‌های نظام پای کار آمد و جامعه را به سمت کنترل جمعیت سوق دادند ولی وقتی به سمت تغییر سیاست رفتیم، باید همه ظرفیت کشور پای کار بیاید.

گودرزی با اشاره به نوشته شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، اضافه کرد: در جریان تصویب این قانون ما خواستار مرخصی تولد فرزند برای پدر شدیم، معلوم است که پدر نیز مرخصی می‌خواهد. پدر خانواده نیز پیگیر بسیاری از امورات فرزند است. اولین تغییری که باید در کشور اتفاق بیفتد تغییر در نوع نگاه و نظام نگرش افراد است. علی‌رغم اینکه بسیاری از افراد اقتصاد را مهمترین علت در این خصوص می‌دانند، اما به نظر من اقتصاد همه مسئله ما در این خصوص نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha