• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022014675
  • خبرنگار : 50663

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس:

از کمبود ۱۷۰ هزار تولد به کمبود ۱۷ هزار تولد رسیده‌ایم

از کمبود ۱۷۰ هزار تولد به کمبود ۱۷ هزار تولد رسیده‌ایم
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۷۰ هزار تولد از آمارها کم شده بود، اما سال گذشته ۱۷ هزار تولد کم شد، یعنی ما از ۱۷۰ هزار کمبود به ۱۷ هزار رسیدیم.

امیرحسین بانکی‌پور امروز (۲۰ اردیبهشت ماه) در همایش ملی رویش امید که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، با بیان دستاوردهای قانون جوانی جمعیت، اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت با وجود فتنه‌های بدخواهان، دستاوردهای خوبی داشته است. نرخ بارداری ۱۴ استان کشور در این قانون افزایش پیدا کرد. اکنون هرمزگان با افزایش ۰.۲۷ نرخ بارداری روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: اصل باروری بین ۲۵ تا ۴۰ سال است، در این چند سال به شدت تعداد مادران کم شده است و در شرایطی که تعداد مادران کم می‌شود، ما جلوی سقوط روند را گرفته‌ایم.

بانکی‌پور با اشاره طرح‌های تشویقی افزایش جمعیت، بیان کرد: ۸۰ هزار خانواده که فرزند سوم آن‌ها به دنیا آمده، زمین و ۲۵۰ هزار خانواده هم خودرو گرفته‌اند. در مجموع ۱۰۰ همت خودرو و ۸۰ همت زمین به خانواده‌ها اهدا شده است.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: از اول انقلاب تا سال ۱۴۰۰ کمک بودجه کشور به مادران به سه همت نمی‌رسد، اما در این دو سال فقط این دو مورد ۱۸۰ همت بوده است. ۷۷ مرکز ناباروری سطح ۲ و ۱۲۳ مرکز سطح ۳ در سطح کشور گسترش یافت.

وی اظهار کرد: گفتمان جوانی جمعیت جدی گرفته شد. یک ماده در قانون جوانی جمعیت گذاشتیم، آن هم این است که بسیج می‌تواند با هر ارگانی تفاهم‌نامه امضا کند تا وظایف اصلی آن ارگان را برعهده بسیج بگذارند.

بانکی‌پور افزود: سال قبل که آمار ازدواج و فرزندآوری در همه‌جا کاهشی و آمار طلاق افزایشی بود، در نیروی مسلح به ترتیب آمار افزایشی و کاهشی داشتیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha