• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022114877
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد:

احیای آیین‌ها و سنت‌های اقصی نقاط کشور از ابتدای دولت مد نظر بود

احیای آیین‌ها و سنت‌های اقصی نقاط کشور از ابتدای دولت مد نظر بود

ایسنا/اصفهان رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر الگوی توسعه فرهنگ پایه باشد و نظام صنعتی ما مبتنی بر داشته‌های مردم برنامه ریزی شود زمینه توسعه کشور فراهم می‌شود و رسالت ما در نظام فرهنگی این است که بدانیم فرهنگ بنیان تحول‌های بزرگ است.

سید مجید امامی، شامگاه (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت نخستین روز گل محمدی و گلاب در تالار شهر کاشان، اظهار کرد: بازتولید گل محمدی در قالب فناوری‌های نوین می‌تواند بخشی از مشکلات معیشتی جامعه را رفع کند و باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی فقر را ریشه کن کنیم.

وی تاکید کرد: عدالت فرهنگی با برنامه ریزی اقتصادی مبتنی بر زیست بوم‌های فرهنگی محقق می‌شود و اگر ظرفیت‌های موجود در کشور را به برنامه و راهبرد توسعه تبدیل کنیم، بسیاری از مشکلات معیشتی رفع می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ساماندهی روزمحصول‌ها و احیای آیین‌ها و سنت‌های اقصی نقاط کشور از ابتدای دولت مد نظر بود و از این رو هفت روز محصول در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید و اهمیت ۲۰  اردیبهشت به لحاظ سنت‌های مربوط به کشت و برداشت گل محمدی در منطقه کاشان است.

دبیر ساماندهی مد و لباس کشور گفت: هدف اصلی این‌همایش توجه به تحول فرهنگی مبتنی بر گل محمدی است که رونمایی از عطر کاملا ایرانی در آن انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری پیش‌رویداد چند منظوره منسوجات سنتی در کاشان گفت: یکی از ظرفیت‌های کاشان منسوجات سنتی و دستبافته‌های مختلف مربوط به پوشاک است و امیدواریم با توجه به ظرفیت کاشان در حوزه منسوجات، شاهد رویداد حوزه منسوجات سنتی در این منطقه باشیم.

امامی تصریح کرد: دغدغه امروز صنایع نساجی، نبود شاگرد برای آموزش است و چنانچه اقدام اثربخشی صورت نگیرد، در سال‌های آینده ممکن است هنرهای ارزشمند در این حوزه را از دست بدهیم.

ویژه برنامه‌های عطر و رایحه ایرانی، به مناسبت گرامیداشت ۲۰ اردیبهشت به نام روز گل محمدی و گلاب در کاشان برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha