• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403022114896
  • خبرنگار : 71560

انتخاب قوی؛ ایران قوی

زارع‌پور بعد ازرای‌دادن: هیچ مسئله‌ای در زیرساخت‌های ارتباطی برای اخذ رأی الکترونیکی وجود ندارد

زارع‌پور بعد ازرای‌دادن: هیچ مسئله‌ای در زیرساخت‌های ارتباطی برای اخذ رأی الکترونیکی وجود ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تا این لحظه هیچ مسئله‌ای در زیرساخت‌های ارتباطی برای اخذ رای الکترونیکی نبوده است و زیرساخت‌های کشور کاملا پایدار است.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در حسینیه ارشاد لحظاتی پیش رای خود را به صندوق انداخت.

زارع پور سپس در جمع خبرنگاران، بیان کرد: هم در دور اول و هم در دور دوم انتخابات بحث مهر شناسنامه حذف شد. مردم می توانند از طریق مدارک هویتی که کدملی بر روی آنها درج شده است رای دهند. این امر نیازمند بود تا احراز هویت و استعلام ها به شکل برخط انجام شود تا کسی در دو جا رای ندهد چرا که مهر حذف شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از ماه ها قبل همکاران در وزارت ارتباطات کار بسیار سنگینی را آغاز کردند تا بتوانیم زیرساخت های انتخاباتی را آماده کنیم. اکنون از ۲۲ حوزه انتخابیه دور دوم، ۸ حوزه انتخابات به شکل الکترونیکی است. البته احراز هویت در همه شعب به شکل برخط در حال انجام است. یعنی مرحله اول کارت ملی را بر روی دستگاه گذاشته و ظرف چند دقیقه احراز هویت انجام می سود. کار بسیار سریع انجام می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: در بیش از ۶۰ درصد شعب، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می شود. اتفاق بزرگی که افتاده این است که ما در ۹۹/۸ درصد از نقاطی که صندوق رای رفته است حتی در نقاط صعب العبور پوشش ارتباطی داشتیم. در ۹۹ درصد اوقات نیز ارتباطات پایدار بوده و استعلامات به صورت برخط بوده است هم در دوره گذشته و هم تا این لحظه که در خدمت شما بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده تا پیش از این در وزارت کشور بودم. کارت ملی‌ام را جا گذاشته بودم و رفتم برداشتم تا بتوانم در انتخابات شرکت کنم. تا ساعت ۹ و نیم که بنده در وزارت کشور بودم ۹۹ درصد استعلامات به صورت برخط انجام شده بود. اتفاق بسیار بزرگی است. تا این لحظه هیچ مسئله ای در زیرساخت های ارتباطی برای اخذ رای الکترونیکی نبوده است. زیرساخت های کشور کاملا پایدار است. امیدواریم تا پایان امروز نیز به فضل الهی این روند را داشته باشیم.

زارع پور افزود: مردم همانند دوره های گذشته حتما کسانی را به مجلس خواهند فرستاد که بتوانند مسائل کشور را حل کنند. حتما شاهد تشکیل مجلس پویا و کار آمد خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha