• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403022114932
  • خبرنگار : 50026

انتخاب قوی؛ ایران قوی

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی:۵۰ درصد شعب اخذ رأی در مناطق روستایی است

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی:۵۰ درصد شعب اخذ رأی در مناطق روستایی است

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ۵۰ درصد شعب اخذ رأی در دور دوم انتخابات در حوزه شهری و ۵۰ درصد شعب هم در مناطق روستایی مستقر هستند.

موسی سلیمی امروز جمعه۲۱ اردیبهشت به رسانه‌ها اظهار کرد: در دوازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی، حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل عدم کسب حد نصاب آراء به مرحله دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، نظامی مردم سالار است و مردم با رأی خودشان خادمین خود را انتخاب می کنند، ادامه داد: هرچه این انتخاب ها عالمانه تر و آگاهانه تر باشد این نظام و کشور تأثیرات مهمتری را بر جای می گذارد.

سلیمی گفت: از مجموع ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، ۶۷ شعبه به صورت ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار هستند. 

دبیر ستاد انتخابات استان از فعال بودن  ۱۴۴ شعبه شهری و ۱۴۳ روستایی در این دور از انتخابات خبر داد و گفت:  ۵۰ درصد شعب انتخابات شهری و ۵۰ درصد شعب هم روستایی هستند.

وی افزود: روستاهای با جمعیت بالای ما شعبه ثابت دارند و شعب اخذ رأی هم به تناسب واجدین شرایط تقسیم شده‌اند.

سلیمی با ذکر این نکته که شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه شهری بیرجند به نسبت درمیان و خوسف بیشتر است، در شهر بیرجند ۱۲۵ شعبه شهری و ۶۳  شعبه روستایی داریم.

دبیر ستاد انتخابات استان اظهار کرد: در شهرستان درمیان ۱۲ شعبه شهری و ۴۴ شعبه روستایی و در شهرستان خوسف ۷ شعبه شهری و ۳۶ شعبه روستایی فعال داریم.

وی گفت:  افراد با ۱۸ سال سن تمام (متولدین ۲۱ اردیبهشت ۸۵ و ماقبل آن) و کسانی که در دور اول انتخابات در هیچ کدام از حوزه های انتخابیه مشارکت نکرده باشند، می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

سلیمی گفت: رأی دهندگان با یکی از مدارک پنجگانه شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان در پایان از فعال بودن ادارات ثبت احوال در شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف جهت رفع نقص مدارک کارت ملی و شناسنامه خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha