• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022115017
  • خبرنگار : 71129

قانون گذاران حامی تل آویو بایدن را تهدید به استیضاح کردند

قانون گذاران حامی تل آویو بایدن را تهدید به استیضاح کردند

پس از آنکه بایدن رژیم صهیونیستی را به توقف ارسال تسلیحات به دلیل حمله به رفح تهدید کرد، جمهوری خواهان آمریکایی در واکنش به این تصمیم، او را به استیضاح تهدید کرده‌اند. قانونگذاران جمهوری خواه همچنین در حال تصویب قانونی هستند که هدف آن جلوگیری از جلوگیری از ممانعت از ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی توسط رئیس جمهور بایدن باشد.

به گزارش ایسنا، «کوری میلز» قانونگذار جمهور خواه قطعنامه استیضاح جو بایدن رئیس جمهور را مطرح کرد که در آن او را به سوءاستفاده از قدرت متهم کرده است.

به نقل از پایگاه خبری هیل، وی همچنین گفت که قصد دارد تا این روند را امروز (جمعه) پیگیری کند.

چندین قانونگذار جمهوری خواه استیضاح را به عنوان راه قانونگذاری ایده آل مطرح کرده اند، سناتور تام کاتن گفت که مجلس چاره ای جز استیضاح بایدن ندارد.

اعلام این اقدام توسط این قانونگذار در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) کمتر از 24 ساعت پس از آن انجام شد که بایدن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت، ایالات متحده ارسال تسلیحات مانند بمب و گلوله توپ را به اسرائیل در صورتی متوقف می‌کند که اسرائیل به هشدارهای آمریکا در اجتناب از جنگی تمام عیار در رفح، جنوب غزه بی اعتنایی کند.

میلز در قطعنامه خود رفتار بایدن در مورد رفح را با شرایط مربوط به نخستین استیضاح ترامپ در عدم ارسال تسلیحات به اوکراین یکی دانسته است.

بایدن در مصاحبه‌ای با شبکه سی.‌ان.‌ان در پاسخ به این سوال که آیا بمب‌های ساخت آمریکا که به اراضی اشغالی ارسال شدند، غیرنظامیان را در آنجا به قتل رسانده یا خیر، در اشاره ضمنی به بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی که بایدن به دلیل استفاده رژیم صهیونیستی از آنها در کشتار غیرنظامیان، ارسال آنها را موقتا متوقف کرده، گفت: در غزه غیرنظامیانی در نتیجه این بمب‌ها و شیوه‌های دیگری که مناطق مسکونی هدف قرار گرفتند، به قتل رسیدند.

بایدن در این مصاحبه تاکید کرد، در صورتی که نتانیاهو دستور حمله گسترده به شهر رفح را صادر کند، آمریکا ارسال برخی محموله‌های تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی را متوقف خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ضمن تاکید دوباره بر «پایبندی آمریکا به حصول اطمینان در خصوص امنیت اسرائیل و توان پاسخ آن به حملاتی که از خاورمیانه انجام می‌شود»، گفت: آمریکا به ارسال تسلیحات پدافندی از جمله سیستم پدافند هوایی (گنبد آهنین) برای اسرائیل ادامه خواهد داد، اما در صورت آغاز حمله زمینی گسترده به رفح، ارسال سلاح‌های دیگر که در طول تاریخ از آنها برای مقابله با شهرها استفاده می‌شد، متوقف خواهد شد.

 اقدام دولت آمریکا برای جلوگیری از فروش تسلیحات به تل آویو با واکنش قانونگذاران طرفدار این رژیم در هر دو حزب مواجه شده است.  براد اشنایدر، نماینده مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای گفت که «عمیقاً نگران این تصمیم» و همچنین اظهارات رئیس‌جمهور در مورد توقف کمک‌های امنیتی به اسرائیل است.

بت ون دوین روز پنجشنبه قانون حمایت فوری از اسرائیل را معرفی کرد که مستلزم انتقال برخی تسلیحات به این رژیم ظرف 30 روز پس از تهیه است. ون دوین در بیانیه‌ای گفت: اسرائیل در حال حاضر درگیر جنگ با سازمانی است که هنوز بیش از 100 غیرنظامی را گروگان نگه می‌دارد. هیچ بهانه‌ای برای این تاخیر وجود ندارد.

با این حال، این لایحه فقط در مورد تسلیحات مورد تایید در بسته کمک خارجی 95 میلیارد دلاری که کنگره در ماه گذشته تصویب کرد، اعمال می شود. محموله هایی که بایدن متوقف کرده بود، توسط قانون قبلی مجاز و تصاحب شده بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha