• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403022115052
  • خبرنگار : 50534

انتخاب قوی؛ ایران قوی

امام جمعه زنجان تاکید کرد: حضور در انتخابات هم حق است و هم وظیفه

امام جمعه زنجان تاکید کرد: حضور در انتخابات هم حق است و هم وظیفه

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان این مطلب که لازمه جمهوریت حضور مردم در صحنه است، گفت: بدون مردم انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت، لذا توصیه می شود مردم به پای صندوق‌های رای بروند؛ چرا این امر هم حق است و هم وظیفه.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان با اشاره به آغاز ایام ذی‌القَعده ماه بندگی خدا و دهه کرامت، اظهار کرد: بالاترین مقام و منزلت، مادر شدن است‌.

وی با بیان اینکه دهه کرامت زمان مناسبی برای ترویج معارف اهل‌بیت (ع)، افزایش آگاهی نسل جوان نسبت به مکتب ائمه اطهار (ع) هدایت جوانان در مسیر تقواست، افزود: تقوا، معیار مقام برتری است و چه دختران و زنانی در جامعه ایران اسلامی داریم که در عرصه‌های مختلفی علمی و معنوی در میدان هستند ‌و در عین حال باتقوا هستند.

خاتمی با اشاره به اهمیت مقام مادر و توصیه پیامبر اسلام در رابطه با خدمت به مادر، تاکید کرد: در اسلام زن و مقام مادر، دارای کرامت است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سالروز تصویب قرارداد ننگین کاپیتولاسیون، ادامه داد: روزگاری مستشاران آمریکایی تعیین‌کننده سرنوشت این کشور بودند؛ حقوق آمریکایی‌ها در یک کارخانه بیشتر از کارگر ایرانی بود و به قول امام (ره) اگر آشپز آمریکایی شاه ایران را با خودروی خود زیر می‌گرفت، حق اعتراض در دادگاه‌های ایرانی علیه آن‌ها وجود نداشت و این بود حقارتی که شاه برای ایران به ارمغان آورد.

او با بیان اینکه قانون اجازه استفاده مستشاران نظامی آمریکایی از بند دوم کنوانسیون وین، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸، توسط نظام جمهوری اسلامی ایران لغو شد، اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری رژیم پهلوی سبب تحقیر و پس‌رفت ایران شد و انقلاب اسلامی به این حقارت‌ها پایان داد. 

خاتمی با اشاره به اینکه نهضت تنباکو، واقعه‌ای تاریخی‌  بود که در اعتراض به اعطای امتیاز انحصار تجارت توتون و تنباکو شکل گرفت، بیان کرد: فتوای تاریخی تحریم توتون و تنباکو به وسیله میرزای شیرازی ضربه‌ای بود که بر پیکر استعمار وارد شد و مایه افتخار تاریخ والای ایران است.

وی هم چنین با اشاره به پانهادن رژیم جعلی اسرائیل به فلسطین در ۷۶ سال گذشته، افزود: این رژیم جعلی با مدیریت انگلیس، اروپا و آمریکا تشکیل شد و تاکنون کاری جز آدم‌کشی، جنایت و فاجعه نداشته است‌. نزدیک به ۳ هزار دانشجوی آمریکایی که تنها یک حرف دارند کودکان را نکشید در زندان‌ها به سر می‌برند یا اخراج و تهدید شده‌اند و این است معنی آزادی بیان غربی‌.

وی با بیان اینکه آنانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، اکنون شبانه به خوابگاه‌ها می‌روند و دانشجویان را دستگیر می‌کنند، ادامه داد: آرمان انقلاب، منطق، دلسوزی و رعایت کرامت انسانی در جهان خود را اکنون نشان می‌دهد و این نشانه گسترش تفکر انقلابی است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha