• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022115106
  • خبرنگار : 50187

خطیب جمعه موقت کرمان:

گروه‌های مردمی برای جهش اقتصادی به میدان بیایند

گروه‌های مردمی برای جهش اقتصادی به میدان بیایند

ایسنا/کرمان خطیب جمعه موقت کرمان گفت: بدون مشارکت مردمی، جهش تولید رخ نمی‌دهد و برای جهش اقتصادی، گروه‌های مردمی باید به میدان بیایند.

آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به حلول ماه ذیقعده و آیه ۱۴۲ سوره مبارکه اعراف اظهار کرد: بعد تربیتی این آیه خودسازی و مناجات ۴۰ شب است زیرا به استناد آیه ۶ سوره مزمل، شب مهمتر و قدم انسان در آن محکم‌تر است‌.

وی با اشاره به این که با ذکر و مناجات و یاد خدا برای انسان قدرت، توان و تقوا حاصل می‌شود، افزود: تقوا قدرتی است که انسان بتواند جلوی گناه بایستد و این قدرت را با عبادت شبانه باید به دست بیاورد.

شیخ بهایی با اشاره به اینکه هر کدام از شهدا که والاتر بودند، بیشتر اهل مناجات و گریه به درگاه خدا و سجده‌های طولانی بودند، گفت: همه دنیا را وداع می‌کنیم و ابدیت برای انسان می‌ماند و ابدیت با اطاعات خدا به دست می‌آید.

وی حج، نماز و نمازجمعه را مصادیقی از ذکر خدا عنوان و تاکید کرد: وجود انسان دائم باید با یاد خدا نشاط یابد و قدرت و توان پیدا کرده و رشد کند تا بتواند در برابر شیاطین جن و انس مقاومت کند و ما به جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد تبیین خیلی نیازمندیم و جهاد توان و قدرت می‌خواهد که باید آن را با بندگی و اطاعات خدا به دست آورد.

وی با اشاره به چله کلیمیه(از اول ذیقعده به مدت چهل روز)، بهترین عمل را خالص کردن خود برای خدا دانست و افزود: بر اساس روایت کسی که در این ۴۰ روزچله بگیرد، چشمه‌های حکمت از زبانش بر قلبش جاری می‌شود.

شیخ بهایی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اهمیت این فریضه عبادی سیاسی گفت: هیچ چیز نباید مانع از شرکت در نمازجمعه شود زیرا شکوه جمعیت نمازجمعه موضوعیت دارد اما شیطان به بهانه‌های مختلف می‌خواهد نماز جمعه را خلوت کند.

وی با تبریک دهه کرامت و روز دختر اظهار کرد: دختر جواهر است و باید ارزش‌گذاری شود و حجاب او نیز یک کرامت است.

خطیب جمعه موقت کرمان بیان کرد: دختر باید از نظر تربیت نفسانی کار کند و وظیفه آینده‌ آنان ساختن جامعه است و از این رو، سلامت و پیشرفت جامعه منوط به عفت و پاکی و پاکدامنی آنان است و دشمن روی همین امر هدفگذاری کرده است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله جمعیت برای کشور، بر لزوم ازدواج آسان و بهنگام تاکید کرد و افزود: برترین بانوی عالم حضرت زهرا سلام‌الله علیها در بین همه اشتغالاتی که زن می‌تواند به عهده بگیرد، همسرداری و فرزندداری را برگزید گرچه تحصیل علم هم کردند و در مواقع لازم به حضور در صحنه و دفاع از  ولایت هم پرداختند.

شیخ بهایی با اشاره به اهمیت کسب علم اظهار کرد: مشکلات اقتصادی نباید مانع تحصیل جوانان باشد به خصوص تحصیل در حوزه‌های علمیه، تا نسل جدید علمای مدافع دین تربیت شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به شعار سال گفت: جهش تولید غیر از خود تولید و رونق تولید است و بدون مشارکت مردمی، جهش رخ نمی‌دهد و همانگونه که موشک مافوق صوت غیر از پهپاد است، اقتصاد هم باید جهش یافته و مثل موشک مافوق صوت عمل کند و گروه‌های مردمی هم به میدان بیایند تا حرف رهبری زمین نماند.

خطیب جمعه موقت کرمان با تاکید بر لزوم انجام فعالیت‌هایی در سطح استان بیان کرد: تلاش مسئولان به ویژه در حوزه مسکن و زمین مهم است.

خطیب جمعه کرمان در ادامه با اشاره به هفته معلم گفت: معلم باید از جهت مالی، علمی و فرهنگی توانمند شود تا بتواند به شاگردان خود امید داده و آنان را در مسیر علم و مهارت‌آموزی قرار دهد و متوجه فعالیت‌های اجتماعی کند.

وی گفت: غزه به جز شب عملیات وعده صادق، بیش از ۶ ماه است که بمباران می‌شود و مردم راه فراری ندارند.

شیخ بهایی اظهار کرد: خطاب ما به آمریکا و اسرائیل همان خطاب حضرت زینب به یزید است که هر جنایتی می‌خواهید بکنید که چیزی از عمر ننگین و حکومت ظالمانه شما نمانده و به قدرت جبهه مقاومت و وجدان‌های بیدار، باقیمانده وجود ننگین شما را به دریا خواهیم ریخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha