• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403022115153
  • خبرنگار : 71145

حزب‌الله لبنان: مقاومت توانمندی‌های خود را توسعه داده است

حزب‌الله لبنان: مقاومت توانمندی‌های خود را توسعه داده است

محمد رعد، رئیس فراکسیون پارلمانی وفاداری به مقاومت گفت: دشمن از طریق جنگ نابودی غزه ۲ هدف، آزادی اسرا و درهم شکستن مقاومت و حماس را مطرح کرد اما استواری غزه و پایداری مردم غزه و همبستگی ما در جبهه لبنان، دشمن را از نظر راهبردی شکست داد.

به گزارش ایسنا، رعد امروز -جمعه- در مراسم یادبودی در نبطیه در جنوب لبنان تاکید کرد: مقاومت توانمندی‌های خود را توسعه داده، اهداف خود را مشخص کرده و که همان پیروزی است که ان شاءالله حاصل خواهد شد.

براساس گزارش النشره، وی افزود: آنها از حل و فصل صحبت می‌کنند، اما ما نمی‌بینیم که ماهیت این دشمن به حل و فصل‌ها پاسخ دهد، دشمن تنها احساس توانایی انجام کاری را دارد و اگر نظراتی بین آن و اربابان آمریکایی‌اش متفاوت باشد، اختلاف موقتی و لحظه‌ای است که به نفع دشمن است.

رعد گفت: نباید از این گونه بازی‌ها و نقش‌هایی که اینجا و آنجا شاهد آن هستیم راضی باشیم. اتحاد مردم جامعه ما و درک ما از خطرات اهدافی که دشمن ما دنبال می‌کند، ثبات ما را می‌سازد.

رسانه‌های صهیونیست: به توانایی‌های الرضوان آسیبی وارد نشده و حزب‌الله سلاح‌های نقطه زن خود را انباشته کرده است

این اظهارات در حالی است که رسانه‌های عبری زبان نوشتند که با وجود گذشت هفت ماه از آغاز درگیری در جبهه شمالی، به ظرفیت عملیاتی نیروی رضوان حزب‌الله آسیبی وارد نشده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت: «یگان نخبگان حزب‌الله همچنان قادر است هر لحظه در صورت تصمیم با ۲۰۰ عضو، طرح حمله به یک منطقه محدود در اسرائیل را اجرا کند.»

این روزنامه به اظهارات یوآو گالانت، وزیر جنگ در بازدیدش از فرماندهی شمالی اشاره کرد که مدعی نابودی اعضای حزب‌الله لبنان شده بود اما در عین حال به اظهارات جدیدش طی چند روز گذشته در مقابل تیپ الجلیل نیز اشاره کرد که گالانت اعتراف کرد: «ماموریت اینجا کامل نشده است و تابستان ممکن است داغ باشد.»

با این حال، این روزنامه به نقل از باری، رئیس بخش تحقیقات مؤسسه علما که متخصص در میدان شمالی است، تاکید کرد که «به کارایی نیروی رضوان آسیبی وارد نشده است».

وی توضیح داد که دلیل این امر این است که «حزب‌الله ارتش به تمام معنا دارد. بر این اساس، ارتش سید حسن نصرالله می‌تواند با مساله شهادت تعدادی از رزمندگان کنار بیاید.

باری همچنین تخمین می‌زند که تعداد سلاح‌های دقیقی که حزب‌الله در اختیار دارد از صدها به چند هزار افزایش یافته است.

بر اساس آنچه این روزنامه نوشته برآوردها حاکی از آن است که حزب‌الله «در هر سناریویی آماده جنگ است و به هر سناریویی چه در صورت آتش‌بس در غزه و چه در صورت گسترش مانور زمینی در رفح توجه دارد و نصرالله ممکن است بر عملیات در شمال بیفزاید زیرا که این حملات و عملیات‌ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha