• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022115190
  • منبع : جمعیت هلال احمر

داروی مورد نیاز زائران ایرانی در حج تامین شده است

داروی مورد نیاز زائران ایرانی در حج تامین شده است

اعزام زائران ایرانی به حج -عمره و تمتع - در حالی امسال از اوایل اردیبهشت‌ ماه کلید خورد که به گفته معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، کادر پزشکی و درمانی و داروی مورد نیاز زائران ایرانی در حج، فراهم شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر طاهر درودی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته ارائه خدمات برای زائران در سطح یک و دو در هتل‌های مکه و بیمارستان هلال احمر مکه ارائه می‌شود، اظهار کرد: خدمات سطح بالاتر مانند جراحی در بیمارستان‌های عربستان انجام می‌شود.

وی مطرح کرد: ما امسال با حضور ۱۶۰ همکار پزشک ارائه خدمات را دنبال می‌کنیم که در درمانگاه‌های شبانه روزی مشغول ارائه خدمت هستند. کادر ۲۰۰ نفره بیمارستانی نیز در مکه و مدینه به صورت شبانه روزی به زائران خدمت رسانی می‌کنند. تخصص‌های مختلف در بیمارستان‌ها وجود دارد. بخش بستری ۷۰ تخت خوابی بیمارستان مکه را داریم و بیمارستان صحرایی عرفات نیز در خدمت زائران است.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: امسال شرط سنی در اعزام زائران به حج مطرح نبوده و ممکن است یک فرد ۴۰ ساله با توانایی جسمی‌پایین منع سفر شده اما به فرد ۷۰ ساله ای با توان جسمی مناسب اجازه سفر داده شده باشد. توانایی جسمی‌برای ما ملاک است.

درودی در خصوص داروهای مورد نیاز بیان کرد: زائران می‌بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشند. البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را تامین کرده است.

درودی در پایان سخنان خود در یک برنامه رادیویی گفت: برای تمامی زائران آرزوی سلامتی داریم و از آنها می خواهیم که دستورالعمل های ذکر شده در جلسات آموزشی را لحاظ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha