• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022115198
  • خبرنگار : 50182

انتخاب قوی؛ ایران قوی

ثبت احراز هویت ۱۱۰ هزار شرکت کننده در انتخابات کرمانشاه

ثبت احراز هویت ۱۱۰ هزار شرکت کننده در انتخابات کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار شرکت کننده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه اهراز هویت شده‌اند.

علی شعبانی در نشست خبری، امروز(۲۱ اردیبهشت) در محل ستاد انتخابات استان کرمانشاه، از ثبت احراز هویت ۱۱۰ هزار شرکت کننده در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه تا حدود ساعت ۱۷ و ۳۰ عصر امروز خبر داد و افزود: البته این تعداد به معنی تعداد دقیق رای دهندگان نیست، چون ممکن است افراد احراز هویت شده، اما شرایط شرکت در انتخابات را نداشته باشند.

وی افزود: از تعداد افراد ثبت هویت شده ۵۲ درصد مرد و ۴۸ درصد زن هستند.

شعبانی با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه کرمانشاه، گفت: کرمانشاه به همراه هفت حوزه دیگر به صورت پایلوت برگزاری الکترونیکی انتخابات را در این مرحله دارند که تاکنون روند مطلوب و رضایت بخشی را شاهد هستیم.

وی افزود: شرکت کنندگان نسبت به این نوع رای گیری بسیار احساس رضایت داشته و با سهولت بیشتری رای خود را به صندوق انداخته اند.

شعبانی با بیان اینکه تاکنون اختلالی در روند رای گیری و دستگاه های احراز هویت و صندوق های اخذ رای نداشته ایم، گفت: در هر شعبه اخذ رای دو تا شش صندوق قرار داده شده تا اگر صندوقی دچار مشکل شد، صندوق جایگزین داشته باشیم.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تمدید دو ساعته زمان برگزاری انتخابات خبر داد و افزود: بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات مرحله دوم تا ساعت ۲۰ شب تمدید شده است.

شعبانی در ادامه با تاکید بر عدم گزارش تخلف جدی در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه کرمانشاه گفت: تنها ۲۵ مورد دستگیری در اطراف شعب که عمدتا مشغول تبلیغ برای کاندیدایی بوده‌اند، داشته ایم که البته باید جرم این افراد تایید شود.

شهرستان کرمانشاه سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات در این حوزه انتخابیه تنها یک نفر(محمد رشیدی) توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس راه یابد و انتخابات برای تعیین دو کرسی دیگر مجلس به دور دوم کشیده شد.

در مرحله دوم انتخابات از بین چهار کاندیدای راه یافته به این مرحله، یعنی آقایان جهانبخش امینی، ابراهیم رحیمی زنگنه، فضل الله رنجبر و عبدالرضا مصری، دو نفر با رای مردم راهی مجلس می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha