• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022115220
  • منبع : نمایندگی گیلان

در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»؛

از محصولات با کیفیت چایکاران گیلانی حمایت شود

از محصولات با کیفیت چایکاران گیلانی حمایت شود

ایسنا/گیلان استاندار گیلان بیان کرد: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و تمرکز بر حوزه کشاورزی به ویژه چای، ضرورت دارد میزان برداشت را افزایش دهیم و از محصولات با کیفیت چایکاران گیلانی حمایت شود.

اسدالله عباسی امروز، ۲۱ اردیبهشت ماه در جریان سفر به شهرستان فومن، از باغات و کارخانجات چای این شهر بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه ساماندهی این محصول استراتژیک قرار گرفت.

وی در این بازدید ضمن دیدار با برخی از چایکاران و صاحبان کارخانجات چای، دستوراتی را در راستای حل مشکل چایکاران در فصل برداشت چای بهاره صادر کرد.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت مردمی و انقلابی را حمایت از چایکاران و برنجکاران استان‌های شمالی برشمرد و اظهار کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، سرمایه‌گذاری در صنعت چای یکی از راه‌های رشد اقتصاد است، لذا این حلقه زنجیر میان تولیدکننده چای، کارخانجات و سرمایه‌گذار باید تقویت شود.

از محصولات با کیفیت چایکاران گیلانی حمایت شود

وی با تاکید بر لزوم توجه به توزیع به موقع کود شیمیایی در بین چایکاران افزود: یکی از دغدغه های چایکاران در ماه های اخیر توزیع به موقع کود شیمیایی بوده است که دستور داده شد، این مسئله بررسی و بازنگری شود.

عباسی با بیان اینکه واردات چای در کشور باید فقط براساس نیاز مصرفی داخل باشد، تصریح کرد: سیاست دولت، حمایت از چایکاران در فصل برداشت و سرمایه‌گذاران در حوزه فرآوری چای بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ شود.

استاندار گیلان با بیان این‌که مسئولیت حفظ و نگهداری از اراضی چای به عهده سازمان چای است، متذکر شد: ضرورت دارد سطح زیر کشت حفظ شود و از کاهش مساحت اراضی چای استان جلوگیری شود.

از محصولات با کیفیت چایکاران گیلانی حمایت شود

وی با تاکید بر لزوم حمایت از چایکاران و فراهم کردن شرایط توسعه فعالیت آنها، افزود: این بازدید به منظور بررسی وضعیت فعالیت یکی از کارخانه های چای در شهرستان فومن انجام شده است.

عباسی بیان کرد: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» ضرورت دارد با تمرکز بر حوزه کشاورزی به ویژه چای، میزان برداشت را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه باید از کشاورزانی که محصول با کیفیت برداشت می‌کنند حمایت کرد، گفت: مقرر شود محصولات با کیفیت چایکاران گیلانی با قیمت بیشتری خریداری شود.

به گزارش ایسنا، استاندار گیلان از نحوه فعالیت دستگاه‌های برداشت مکانیزه چای برای اولین بار در این منطقه بازدید کرد که به طور روزانه به اندازه ۱۱ نیروی انسانی چای برداشت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha