• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022115228
  • خبرنگار : 50535

انتخاب قوی؛ ایران قوی 

حضور پرشور مردم آذربایجان شرقی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 

حضور پرشور مردم آذربایجان شرقی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 

ایسنا/آذربایجان شرقی دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز ۲۱ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در سه حوزه‌ی انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که سرنوشت ۶ کرسی در حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر به دور دوم کشیده شده است.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، در دور دوم انتخابات علی جعفری آذر با ۶۱ هزار ۷۸۲ رای، جواد عبادی با ۵۵ هزار و ۷۸۰ رای، علیرضا منادی با ۵۲ هزار و ۹۳ رای، رضا صدیقی با ۵۰ هزار و ۶۱۰ رای، علی آجودان زاده با ۵۰ هزار و ۵۹ رای، محمد حسین فرهنگی با ۴۶ هزار و ۵۰۳ رای، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با ۴۰ هزار و ۴۶۹ رای و علیرضا نوین با ۳۷ هزار و ۹۱۳ رای برای تصدی چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در حال رقابت هستند.

در حوزه انتخابیه میانه، مهدی اسماعیلی با ۱۱ هزار و ۸۴۳رای و سید مرتضی حسینی با ۱۱ هزار و ۹۴۷رای مأخوذه به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

در حوزه انتخابیه شبستر، محمد طاهری با ۷۰ هزار و ۸۲۶ رای و حسین غیاثی با ۶ هزار و ۹۹۱ رای از ۵۰ هزار و ۷۳۳ رای ماخوذه به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

به طور کلی ۱۳۲۷ شعبه اخذ رای برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در آذربایجان شرقی در سه حوزه‌ی انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، حوزه میانه و حوزه شبستر وجود دارد.

در مجموع از این تعداد ۹۷۵ شعبه اخذ رای برای حوزه‌ی انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و ۱۱۶ شعبه در حوزه‌ی شبستر و ۲۳۶ هم برای حوزه‌ی انتخابیه میانه قرار گرفته شده است.

تفاوت مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم با دور اول آن در الکترونیکی شدن شعب اخذ رای است. انتخابات در حوزه‌ی انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به صورت تمام الکترونیکی و در حوزه‌های میانه و شبستر بصورت سنتی انجام می‌گیرد، احراز هویت الکترونیکی در هر سه حوزه‌ی انتخابیه به صورت الکترونیکی است.

در این دوره‌ از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، ۱۲ نفر برای شش کرسی باقی مانده رقابت می‌کنند که چهار کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، یک کرسی مربوط به حوزه شبستر و یک کرسی مربوط به حوزه میانه است.

امروز هم مانند تمام صحنه‌های انقلاب مردم آذربایجان شرقی عشق به وطن را معنا کردند و باحضور پرشور در پای صندوق‌های رای بار دیگر دِین خود را به جمهوری اسلامی ایران ادا کردند.

به شعب اخذ رای سر می‌زنیم تا شاهد شکوه مردم این دیار باشیم.

شرکت در انتخابات حق مسلم هر ایرانی است

وقتی از عباس امامی یک شهروند تبریزی می پرسم «چرا رای میدهی؟» پاسخ می‌دهد رای می‌دهم چون دیارم را دوست دارم.

این دوره از انتخابات برای اولین باری است که رای می‌دهم و خوشحالم می‌توانم در تعیین سرنوشت کشورم شریک باشم.

این جوان افزود: انتظار من از مسئولین تلاشی خالصانه برای پیشرفت این استان و کشور است.

یکی از روحانیون تبریزی نیز در گفت و گو با ایسنا گفت: رای دادن در مرحله‌ی اول یک وظیفه شرعی است و دوما طبق گفته رهبری با رای دان فرصت سوء استفاده را از دشمنان می‌گیریم.

او با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات نماد حماسه سیاسی است، گفت: نماینده‌ای که از سوی مردم انتخاب می‌شود باید به وعده‌هایش جامه عمل بپوشاند.  

علی محمد دانشجوی حقوق هم گفت: انتخابات الکترونیکی زمان معطلی مردم را کوتاه می‌کند و سرعت و دقت کار را نیز بالا می‌برد.

وی نیز از اینکه همه فرآیندها الکترونیکی شده و از کاغذ و خودکار خبری نیست اظهار رضایت کرده و از مسئولین درخواست کرد انتخابات‌های بعدی نیز هوشمند باشد.

شماری از افراد نیز به صورت خانوادگی و دسته جمعی در این مرحله از انتخابات به پای صندوق‌های رای آمده‌اند و در این میان حضور نسل جوان و به خصوص رای اولی‌ها نیز پر رنگ است.

به گزارش ایسنا، ساعت قانونی پایان رای‌گیری ۱۸ اعلام شده بود ولی با توجه به گزارش‌های ارسالی از حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مبنی بر حضور رای دهندگان در شعب و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای، به استناد تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای سلامی با موافقت وزیر کشور زمان اخذ رای به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰:۰۰ در حوزه‌های مذکور تمدید شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha