• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022115244
  • خبرنگار : 50355

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای: اسلامی:

اقدامات خوبی در رابطه با افزایش حقوق دستیاران پزشکی انجام شده است

اقدامات خوبی در رابطه با افزایش حقوق دستیاران پزشکی انجام شده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اقدامات انجام شده در زمینه افزایش حقوق دستیاران پزشکی خبر داد و گفت: حدود ۱۲ میلیون تومان میانگین حداقل حقوق دستیاران تخصصی پزشکی است.

حسینعلی شهریاری در دهمین جلسه شورای هماهنگی سازمان‌های نظام پزشکی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی که امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در محل سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به نگرانی‌ها و مشکلاتی که جامعه دستیاری داشت خوشبختانه وزارت بهداشت و درمان و معاونت آموزشی در رابطه با افزایش حقوق دستیاران کارهای خوبی را شروع کرده‌اند.

وی افزود: حقوق دستیاران که تازه شروع به کار می‌کنند، بر اساس رشته‌های مختلف متفاوت است، اما به طور میانگین حداقل ۱۲ میلیون تومان و برای دستیاران متاهل ۱۵ میلیون تومان است. ولی به تدریج برای رزیدنت سال ۴، تا مبلغ ۲۸ میلیون تومان هم می‌تواند افزایش داشته باشد.

شهریاری تصریح کرد: ۵ درصد کارانه بدون سقف در رابطه با کارکرد دستیاران قابل پرداخت است و بخشنامه آن هم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و معاونت آموزشی وزارتخانه هم به منظور اینکه دانشگاه‌ها را موظف به اجرای آن کنند، دستور دادند که هر دانشگاهی این ابلاغیه را اجرا نکند حتما مورد پیگیری قانونی قرار گیرد.

وی ادامه داد: دستیاران پزشک از لحاظ مسکن هم در حال حاضر مشکل دارند که برای رفع این مشکل، بسیاری از دانشگاه‌ها مسکن‌های متاهلی می‌سازند، جاهایی هم که این مسکن‌ها در دسترس نیست، وام‌های صندوق دانشجویی می‌تواند تا حدودی کمک کند.

وی مشکل بیمه را یکی دیگر از مشکلات دستیاران و رزیدنت‌ها برشمرد و تاکید کرد: یکی از مشکلات رزیدنت‌ها مشکل بیمه است که در مورد بیمه دستیاران، علی‌رغم پیگیری‌هایی که داشتیم به جایی نرسیدیم.

 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه و در رابطه با دارو و طرح دارویار گفت: این طرح مصوب مجلس نبود، وزارت بهداشت و درمان آن را اجرا کرد ولی منابع مالی که برای آن پیش‌بینی می‌شود تماما پرداخت نمی‌شود و کافی هم نیست.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص قاچاق دارو گفت: یکی از نگرانی‌های ما نیز قاچاق دارو است و باید برای این موضوع و رفع این مسئله برنامه‌ریزی داشته باشیم. نظارت‌ها باید جدی‌تر شود اما نباید طوری عمل کنیم که باعث ایجاد محدودیت در حوزه درمانی یا داروئی برای مردم شویم.

شهریاری با بیان اینکه نظارت‌ها باید جدی‌تر باشد، افزود: در رابطه با بحث دارویار بحث نظارتی به خوبی محقق نشده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با پخش اینترنتی دارو مخالف هستیم و این امر پیامدهای زیادی را به همراه خواهد داشت که قابل کنترل نخواهد بود

وی در مورد بی‌اخلاقی‌هایی که از سوی عده کمی از پزشکان مبنی بر گرفتن مبالغی تحت عنوان زیرمیزی، انجام می‌شود، عنوان کرد: نظارت باید از داخل باشد، اگر از داخل نظارتی نداشته باشیم دستگاه‌های بیرون وارد نظارت خواهند شد. در رابطه با عده معدودی که با اخذ این مبالغ حرمت و جایگاه جامعه پزشکی را زیر سوال می‌برند از طریق خود سیستم داخلی پزشکی باید برخورد شود.

شهریاری افزود: یکی از مشکلات دیگر توزیع ناعادلانه پزشک و کادر درمان است و بسیاری از کادر درمان در شهرهای بزرگ و کلانشهرها مستقر می‌شوند، در صورتی که در مناطق محروم و کم‌برخوردار پرداختی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که انگیزه ماندن برای افراد در مناطق محروم باشد، ما در مصوبات مجلس، منابع مالی خوبی برای این امر در نظر گرفته‌ایم و پیگیر هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha