• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022115289
  • خبرنگار : 50405

انتخاب قوی؛ ایران قوی

سوت پایان ماراتن انتخابات در مشهد

سوت پایان ماراتن انتخابات در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی ساعت ۸ صبح امروز ۲۱ اردیبهشت همزمان با ۲۱ حوزه انتخابیه دیگر در مشهد و کلات برگزار و پس از دو نوبت تمدید، در ساعت ۲۱ پایان یافت.

مردم مشهد و کلات با حضور در شعب اخذ رای، پنجمین نماینده خود در مجلس را هم انتخاب کردند. پیش از این و در انتخابات ۱۱ اسفندماه، ۴ نماینده این حوزه انتخابیه مشخص شده بودند.

استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد در نخستین ساعت برگزاری انتخابات با حضور در مسجد امام حسین(ع)، به‌مانند بسیاری از مردم کشورمان رای خود را در صندوق رای انداختند و تاکید کردند انتخابات مرحله دوم به اندازه مرحله اول اهمیت دارد و امروز مردم کار خود در ۱۱ اسفند سال گذشته را تکمیل می‌کنند؛ موضوعی که مورد تاکید رهبر انقلاب هم قرار داشت و ایشان نیز صبح امروز پس از انداختن رای خود در صندوق، فرمودند اهمیت مرحله‌ دوم انتخابات کمتر از مرحله‌ اول نیست.

مرحله دوم انتخابات نیز مانند مرحله اول در شرایطی برگزار شد که از چند روز گذشته موج بارندگی مشهد و کلات را فراگرفته بود، اما همان طور که برف شدید روزهای منتهی به ۱۱ اسفند سال گذشته نتوانست مانعی جدی برای برگزاری مطلوب انتخابات شود، امروز هم علی‌رغم بارش‌های شدید باران در چند روز اخیر تمام اقلام انتخاباتی سر موقع به شعب اخذ رأی مشهد و کلات رسید و تمام شعب فرایند انتخابات را رأس ساعت ۸ آغاز کردند.

در خصوص وضعیت امنیتی انتخابات نیز در نتیجه تدابیری که از ماه‌ها پیش اندیشیده شده بود، نه در مرحله اول و نه در مرحله دوم مشکلی پیش نیامد و تمام شعب اخذ رای تا پایان مهلت قانونی انتخابات، در فضایی امن فرایند اخذ رای از مردم را انجام می‌دادند.

سوت پایان ماراتن انتخابات در مشهد

در مشهد و کلات به ترتیب ۱۰۲۰ و ۴۴ شعبه برای اخذ رای مردم فعال بودند که از این تعداد ۲۰ درصد را شعب سیار تشکیل می‌دادند. با توجه به اینکه در این مرحله رقابت تنها بین دو نامزد برگزار می‌شد، تعداد شعب اخذ رای هم نسبت به مرحله اول کاهش یافته بود.

در مرحله اول انتخابات مانند بسیاری دیگر از ادوار پیشین، مدارس در روز پس از انتخابات تعطیل اعلام شد و لذا امروز نیز یکی از اصلی‌ترین سوالات مردم وضعیت مدارس فردا بود، اما حوالی ساعت ۱۷ فرمانداری اعلام کرد فردا تمامی مدارس دایر هستند.

در خصوص درصد مشارکت مردم مشهد و کلات در انتخابات امروز، تا لحظه تنظیم این گزارش آماری اعلام نشده است، جز اینکه رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد که تا ساعت ۱۹ امروز تعداد رای‌دهندگان در این حوزه انتخابیه از ۱۶۰ هزار نفر فراتر رفته است. ضمن اینکه فرماندار مشهد نیز امروز چندین مرتبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود بر اساس جمعیت مشاهده‌شده در شعب، میزان مشارکت مردم خوب ارزیابی می‌شود.

نهایتا ساعت ۲۱ با اعلام فرماندار، انتخابات در مشهد و کلات پایان یافت و درب شعب اخذ رای بسته و فرایند تجمیع و شمارش آرا آغاز شد. بر اساس اظهارات معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی، در این مرحله به دلیل حضور تنها دو نامزد در صحنه انتخابات، فرایند شمارش آرا و اعلام نتیجه بسیار سریع‌تر از مرحله قبل انجام خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha