• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403022215369
  • منبع : قوه قضاییه

بازگشت ۱۷۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت در نقل و انتقال فولاد ارومیه

بازگشت ۱۷۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت در نقل و انتقال فولاد ارومیه

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: مجتمع فولاد ارومیه مشکلاتی در حوزه برق، تامین آب و اختلافات اراضی با برخی از اشخاص و اهالی منطقه دارد که مقرر شده در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به منظور پیگیری روند تکمیل مجتمع فولاد ارومیه از این مجموعه بازدید کردند.

عتباتی در این بازدید گفت: مجتمع فولاد ارومیه یکی از واحدهای مهم نه تنها استان بلکه شمال‌غرب کشور است که دچار مشکلات قضایی شده بود و با سیستم بانکی به جد درگیر بود و مشکلاتی در زمینه مالکیت و نقل و انتقال سهام آن وجود داشت که با ورود سیستم قضایی و همراهی سایر مجموعه‌ها بخش قابل توجهی از این مشکلات حل شده است.

عتباتی ادامه داد: این مجموعه بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی داشت که تحت نظارت دستگاه قضایی استان تسویه شد و به سیستم بانکی برگشت تا مجدداً در چرخه تولید و اشتغال استان تزریق شود.

وی افزود: همچنین این مجموعه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشت که با کمک همکاران قضایی و مجموعه‌ها پرداخت شد و اکنون از نظر مالکیت مشکلی ندارد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکید کرد: آنچه که بعد از تسویه بدهی‌های این مجموعه برای دستگاه قضایی مهم بود، کمک برای بازگشت به چرخه تولید این مجموعه است. با اقدامات انجام شده و ورود مجموعه‌های تخصصی مدیریتی در کنار خریدار شاهد اقدامات خوبی هستیم و خط تولید میلگرد و نورد در پایان مراحل تکمیل قرار دارند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: مجتمع فولاد ارومیه مشکلاتی در حوزه برق، تامین آب و اختلافات اراضی با برخی از اشخاص و اهالی منطقه دارد که مقرر شده در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان در دستور کار قرار گیرد.

عتباتی در پایان اظهار داشت: با دیدن پیشرفت این مجموعه، تلاش دستگاه قضایی بر این است تا در اجرای فرمان جهش تولید با مشارکت مردم مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در کنار همه مدیران اجرایی، صنعتی و فعالان اقتصادی خصوصاً بخش خصوصی و این مجموعه باشد و اتفاقاتی را رقم بزند که به نفع تولید و اشتغال استان تمام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha