• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022215380
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل راهداری استان خبر داد

رسوب‌برداری ۲۸ کیلومتر از محورهای خراسان شمالی طی بارش اخیر

رسوب‌برداری ۲۸ کیلومتر از محورهای خراسان شمالی طی بارش اخیر

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای از رسوب برداری ۲۸ کیلومتر از محورهای این استان طی بارش اخیر خبر داد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی بارش در هفته گذشته، محورهای شهرستان های اسفراین و راز و جرگلان به طول ۲۸ کیلومتر با تلاش راهداران رسوب برداری و پاکسازی شد.

وی افزود: طی سیلاب هفته قبل، عملیات رسوب برداری محورهای اسفراین_بجنورد، روئین، اردوغان، دهنه شیرین، بام _ صفی آباد، فتح آباد و آق قلعه به طول هفت کیلومتر و رسوب برداری محورهای راز_بجنورد، راز_غلامان و غلامان_تازه قلعه_آدینه به طول ۲۱ کیلومتر در شهرستان راز و جرگلان انجام شده است.

این مسئول، تنقیح دو دستگاه پل را از دیگر اقدامات راهداران طی بارش اخیر اعلام و اظهار کرد: رادیه و برید و دستک دو دستگاه پل در راز، یک دستگاه پل در جرگلان و یک دستگاه پل در غلامان نیز خسارت دیده است.

مشتری با اشاره به کمک‌رسانی راهداران به سه دستگاه خودرو در شهرستان راز و جرگلان، ادامه داد: طی عملیات رسوب برداری در محورهای یاد شده، ۳۳ راهدار و ۲۶ دستگاه ماشین آلات راهداری به کارگیری و رسوب برداری در ۲۸ کیلومتر از راه های استان تا پایان هفته گذشته انجام شد.

به گفته وی، طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، ۱۳۴۳ کیلومتر است که ۱.۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است و ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

مشتری بیان کرد: طول راه های روستایی استان نیز ۴۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است. طول راه های شریانی استان نیز ۶۳۷ کیلومتر است که ۱.۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha