• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022215412
  • خبرنگار : 50444

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد

نصب ۴ هزار انشعاب و اجرای ۱۳ کیلومتر شبکه فاضلاب در خراسان شمالی

نصب ۴ هزار انشعاب و اجرای ۱۳ کیلومتر شبکه فاضلاب در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از افزایش نصب انشعابات فاضلاب در شهرهای استان و اجرای ۱۳ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب خبر داد و گفت: بیش از ۴ هزار انشعاب فاضلاب در استان نصب شده است.

رضا عطایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تاکنون ۶۲۶ هزار و ۷۸۰ متر خطوط انتقال و شبکه فاضلاب در استان اجرا کرده که ۱۳ هزار و ۱۲۳ متر از این مقدار در سال ۱۴۰۲ در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: برای افزایش شاخص بهره مندی مشترکان از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۴۷۳۱ انشعاب جدید فاضلاب در شهرها و روستاهای استان نصب شده و در حال حاضر استان خراسان شمالی در بخش فاضلاب ۸۹ هزار و ۴۱۸ مشترک شهری و روستایی دارد که ۲۶.۷ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

عطایی به پروژه های این مجموعه در شیروان نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان شیروان سالانه بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب آب از منابع آبی این شهرستان استحصال و در مخازنی با حجم ۳۲ هزار مترمکعب ذخیره سازی می شود و پس از گندزدایی از طریق ۱۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه  توزیع در دسترس مشترکان قرار می گیرد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه‌های ناتمام این شهرستان را حدود هزار میلیارد ریال دانست و ادامه داد: نخستین گام شرکت در سال ۱۴۰۳ اتمام پروژه های نیمه تمام است و در تعریف پروژه های جدید نیز اولویت با شهرها و روستاهایی است که مشکلات بیشتری دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه شیروان از جمله شهرهایی است که خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب در آن وجود دارد، اظهار کرد: تاسیسات فاضلاب از مهمترین پروژه های توسعه پایدار محسوب می شود که می توان با بهره گیری از آن ها علاوه بر استفاده مجدد از آب، موجبات ارتقا بهداشت عمومی جامعه را به فراهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha