• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022215470
  • خبرنگار : 50642

رئیس قوه قضائیه:

تا یک سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد دنیا به چنین وضع بی‌سابقه‌ای دربیاید

تا یک سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد دنیا به چنین وضع بی‌سابقه‌ای دربیاید

ایسنا/خراسان رضوی رئیس قوه قضائیه گفت: کسی در سال گذشته فکر نمی‌کرد که ناگهان این گونه اندیشه‌های مردم جهان نسبت به اسرائیل دگرگون شود.

مراسم معارفه رضا زرندی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی برگزار شد.

مراسم معارفه حجت‌الاسلام "رضا زرندی" رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، صبح امروز ۲۲ اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در دادگستری استان برگزار شد. 

زرندی که پیش از این دادستان ویژه روحانیت در شرق کشور بود، در پی انتصاب حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس سابق دادگستری خراسان رضوی به عنوان معاون اول قوه قضائیه، با حکم رئیس دستگاه قضا به سمت ریاست دادگستری و شعبه اول دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی منصوب شد.

حجت‌الاسلام و المسلیمن غلامحسین محسنی اژه‌ای در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، اظهار کرد: در نیمه اول سال ۱۴۰۲ هیچ کسی فکر نمی‌کرد که دنیا چنین وضعیتی را در منطقه و غرب ببیند و برنامه‌های متفاوتی برای استکبار داشته باشد. بیش از ۷۰ سال است که غرب با تمام توان در حال حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی است و سعی در اقناع‌سازی افکار جهان برای توجیه این حمایت‌ها داشت. لذا کسی در سال گذشته فکر نمی‌کرد که ناگهان این گونه اندیشه‌های مردم جهان نسبت به اسرائیل دگرگون شود. هیچ تحلیلگر و اندیشمندی به غیر از افرادی که توکل به خداوند دارند و به وعده‌های الهی باورمند هستند، نمی‌توانستند این روز را پیش‌بینی کنند. 

وی ادامه داد: همیشه انسان‌های باایمان معتقد بودند که این رژیم ظالم از بین رفتنی است و حتی تا حدودی برای آن سنواتی هم تعیین شده است. در مدت زمان کمتر از ۷ ماه تحول خاصی در جهان رقم خورد و ابتدا عملیات طوفان‌الاقصی به فضل پروردگار رخ داد و سپس عملیات وعده صادق در راستای آن انجام شد. این‌ها همه اتفاقاتی بی‌سابقه در طول تاریخ و در نتیجه عنایات خاص خداوند است. 

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: این بیداری که امروز در همه کشورهای دنیا به وجود آمده و این جنبشی که در سطح دانشجو و اساتید دانشگاه‌ها شکل گرفته است و تنفر درستی در خصوص رژیم صهیونیستی در عقاید مختلف نقش بسته، بسیار بی‌سابقه است و در تاریخ نظیری ندارد.

محسنی اژه‌ای افزود: امروز جهان تحقق وعده الهی را مشاهده می‌کند و آموزه‌های قرآن در زمان انبیاء و اوصیاء را در زمان حال خود درک می‌کند. دانشجو و استاد آمریکایی، به زبان مردم ایران شعار حمایت از فلسطین را سرمی‌دهند و نسبت به جنایت‌های صهیونیست‌ها و حمایت آمریکا از اسرائیل اعلام انزجار می‌کنند؛ بنابراین چنین مواردی تنها باطن خبیث اسرائیل را به مردم جهان نشان داده است.

وی با بیان اینکه اعلام رسوایی از رژیم صهیونیستی در تمام دنیا شنیده شده است، گفت: حتی فرزندان کوچک و سالمندان جهان باید از این موضوع اطلاع داشته باشند. علاوه بر این موارد، واقعه عجیبی در این میان رخ داده است که طی آن حتی کشورهایی که حامی صد درصدی این رژیم غاصب بوده‌اند، آگاه شده و فریاد حمایت از فلسطین سرمی‌دهند. این تنها به دلیل حمایت و عنایت پروردگار است.

صحنه امروز جهان نتیجه تلاش‌های امام و رهبری است

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از چندین دهه قبل فریاد می‌زدند که این غده سرطانی باید از بین برود، اظهار کرد: سالیان سال است که رهبر معظم انقلاب هم در این باره فریاد می‌زنند و سعی در آگاه‌سازی مردم کل جهان دارند؛ بنابراین امروز تلاش رهبران معزز انقلاب اسلامی به ثمر رسیده است.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: سالیان سال است که غربی‌ها به اندیشکده‌های خود دستور داده‌اند که نسبت به اسلامی که جمهوری اسلامی از آن سخن می‌گوید، مطالعه کرده و آگاهی کسب کنند. لذا به همین دلیل است که گاهی اوقات روحانی در ایران سخنی به زبان می‌آورد و عده‌ای در سراسر جهان آن را تکرار می‌کنند. سالهاست که اکثر اندیشکده‌های آنان درحال تفکر در این باره هستند، اما امروزه از عملیات وعده صادق تعجب کرده‌اند و در پی آگاهی از جبهه مقاومت هستند و این اوامر تنها به دلیل فضل الهی است.

وی ادامه داد: این موضوعات به ما نشان می‌دهد که اگر در هر کار و فعالیتی دست به دست هم دهیم و یکدیگر را همراهی کنیم، می‌توانیم مانند گذشته توفیقات خوبی کسب نماییم و در کار خود موفق شویم. دشمن امروزه از اقدام نظامی علیه ما تقریبا مایوس و از محاصره اقتصادی هم ناامید شده است، زیرا معتقدند که ایران اسلامی از تمامی جهات تحت تحریم قرار گرفته، اما فلج نشده و با همت دولت و مجلس، هدایت ولی امر و مشارکت مردم در مسیر خود پیش می‌رود و متوقف نشده است. البته ممکن است دشمن به فعالیت‌های اطلاعاتی خود ادامه دهد، اما می‌دانند که با این اقدامات جمهوری اسلامی متوقف نشده و از شتاب حرکت آن کاسته نمی‌شود.

رئیس‌ قوه قضاییه افزود: تنها موردی که دشمن هنوز از آن ناامید نشده و با تمام توان فعالیت می‌کند، همان عملیات روانی در خصوص مردم ایران است. دشمن با مسائل متعدد اعتقادات دینی مردم ایران و نسل جوان را هدف گرفته و درحال شبهه وارد کردن به اذهان عمومی مردم است و امید دارد که با ایجاد اختلاف و تفرقه در میان مردم ایران، اهداف خود را دنبال کند؛ بنابراین در این خصوص باید هوشیار باشیم و از مشارکت مردم هم کمک بگیریم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به شعار سال افزود: حدود دو ماه از سال گذشته است و نباید اجازه دهیم که امسال مانند سال‌های گذشته فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال زمین بماند و اجرایی نشود. لذا باید همه ما تلاش کنیم که جهش تولید با مشارکت مردم شکل گیرد و زمینه آن را برای مردم فراهم آوریم تا راه مشارکت آنان گشوده شود شعار سال را در راستای خنثی‌سازی نقشه دشمن با مشارکت مردم محقق کنیم.

خراسان رضوی با تمام استان‌ها متفاوت است

وی همچنین با اشاره به تودیع و معارفه حجج اسلام زرندی و خلیلی، گفت: این دو نفر نیازی به معرفی ندارند زیرا حجت‌السلام زرندی چهره سرشناس خراسان رضوی است. در معرفی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاخیر شده است و من بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنم. همچنین حجت‌الاسلام خلیلی نیز از چهره‌های سرشناس دستگاه قضا اند که به تازگی به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شده‌اند.

رئیس عدلیه با بیان اینکه خراسان رضوی متفاوت با سایر استان‌هاست، عنوان کرد: زیرا در این استان حضرت بارگاه منور علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) قرار دارد و حجم عظیمی از زائرین و مجاورین را در خود جای داده است. بنابراین باید در تلاش کنیم که این استان در تمام حوزه‌ها متفاوت‌تر و مطلوب‌تر از دیگر استان‌ها عمل کند و وقوع جرایم در خراسان رضوی کاهش یابد، به ‌گونه‌ای که هنگامی زائرین وارد این استان می‌شوند، متوجه شوند که این مکان به دلیل داشتن نعمت‌های متفاوت، بسیار بهتر عمل کرده و وضعیت مطلوب‌تری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha