• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403022215476
  • خبرنگار : 50159

/انتخاب قوی؛ ایران قوی/

کار نیمه‌تمام زنجانی‌ها تمام شد

کار نیمه‌تمام زنجانی‌ها تمام شد

ایسنا/زنجان با برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در دو حوزه انتخابیه استان زنجان، تکلیف پنج منتخب مردم این منطقه در کرسی خانه ملت مشخص شد.

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح دیروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه) در ۲۲ حوزه انتخابیه کشور که شامل ۱۵ استان می‌شد، آغاز و زنجان یکی از استان‌هایی بود که برای تعیین تکلیف دو نماینده باقی‌مانده از سهم کرسی‌های خانه ملت، اقدام به برگزاری این صحنه پرشور سیاسی در دور دوم کرد که نتایج آن دقایقی پیش از سوی رئیس ستاد انتخابات استان اعلام شد.

پس از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفندماه سال گذشته و راه‌یابی ۲۴۵ کاندیدا به خانه ملت، دیروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه) تکلیف ۴۴ کرسی باقی‌مانده در ۲۲ حوزه انتخابیه، از میان ۹۰ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات نیز مشخص شد که سهم استان زنجان از نمایندگان چشم‌انتظار به آرای مردم در دور دوم، دو نماینده در دو حوزه انتخابیه بود.

استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه شامل زنجان و طارم، ابهر، خرم‌دره و سلطانیه، ماه‌نشان و ایجرود و خدابنده و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در روز ۱۱ اسفندماه سال گذشته، سه منتخب مردم استان در حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم، ماه‌نشان و ایجرود و ابهر، خرم‌دره و سلطانیه به خانه ملت راه یافتند.

کار نیمه‌تمام زنجانی‌ها تمام شد

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم که دو کرسی به آن تعلق دارد، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۴ هزار و ۹۲۶ رأی در همان دور اول انتخابات راهی بهارستان شد و تکلیف نفر دوم این حوزه انتخابیه با راه‌یابی دو کاندیدا به نام‌های نبی‌اله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۷۸ رأی و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رأی به مرحله دوم، به ۲۱ اردیبهشت‌ماه امسال موکول شده بود.

در حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه تکلیف نماینده استان در همان دور اول مشخص شد و منصور علیمردانی با کسب ۲۳ هزار و ۸۶۴ رأی وارد خانه ملت شد. وضعیت در حوزه انتخابیه ماه‌نشان و ایجرود نیز بر همین منوال بود و تنها کرسی این حوزه انتخابیه به سید جمال موسوی با کسب ۲۰ هزار و ۸۲۱ رأی رسید تا این دو حوزه انتخابیه، نمایندگان خود را در همان دور اول مشخص کنند.

در حوزه انتخابیه خدابنده نیز رقابت بین دو کاندیدا نفس‌گیر دنبال شد اما هیچ‌یک از کاندیداها نتوانستند جواز حضور در بهارستان را در همان راند اول کسب کنند. سعید رفیعی با کسب ۱۶ هزار و ۹۴۹ رأی به همراه احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رأی به طور مشترک به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خدابنده راه یافتند تا چشم‌انتظار آرای مجدد مردم باشند.

کار نیمه‌تمام زنجانی‌ها تمام شد

بعد از برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه استان، تکلیف دو نماینده باقی‌مانده نیز مشخص شد تا لیست پنج نماینده استان در مجلس دوازدهم کامل شود. نبی‌اله محمدی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با کسب ۳۵ هزار و ۵۱۷ رأی گوی سبقت را از محمد اسماعیلی که ۳۰ هزار و ۴۲۴ رأی به دست آورده بود، ربود و به عنوان دومین نماینده این حوزه وارد مجلس شد.

در حوزه انتخابیه خدابنده نیز از مجموع ۶۹ هزار و ۳۴۰ رأی صحیح، احمد بیگدلی که پیش از این سابقه حضور در بهارستان را داشت، توانست با کسب ۳۷ هزار و ۵۲۶ رأی به عنوان نماینده مردم خدابنده وارد خانه ملت شود. سعید رفیعی نیز که در دور اول انتخابات، آرای بیشتری نسبت به احمد بیگدلی داشت، با ۳۱ هزار و ۸۱۴ رأی از رسیدن به کرسی مجلس دوازدهم بازماند.

بدین ترتیب با برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، لیست پنج نفره منتخبان مردم استان زنجان در چهار حوزه انتخابیه کامل شد و مردم استان با حضور در پای صندوق‌های رأی یک بار دیگر به مسوولان و به ویژه کاندیداهای راه‌یافته به مجلس دوازدهم ثابت کردند که علی‌رغم همه مشکلات و دغدغه‌ها پای کار آمدند تا کار نیمه‌تمام خود را تمام کنند.

نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس دوازدهم

حوزه انتخابیه زنجان و طارم:

مصطفی طاهری (۴۴ هزار و ۹۲۶ رأی)

نبی‌اله محمدی (۳۵ هزار و ۵۱۷ رأی)

حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه:

منصور علیمردانی (۲۳ هزار و ۸۶۴ رأی)

حوزه انتخابیه خدابنده:

احمد بیگدلی (۳۷ هزار و ۵۲۶ رأی)

حوزه انتخابیه ماه‌نشان و ایجرود:

سیدجمال موسوی (۲۰ هزار و ۸۲۱ رأی)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha