• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022215479
  • خبرنگار : 50444

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای عمومی دولت در خراسان شمالی

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای عمومی دولت در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای عمومی دولت در خراسان شمالی خبر داد.

رحمانی ۲۲ اردیبهشت ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: مصوب درآمدهای عمومی دولت در استان طی سال گذشته ۲۱۳۲ میلیارد تومان بود که ۲۲۰۱ میلیارد تومان معادل ۱۰۳ درصد محقق شد.

وی ادامه داد: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال گذشته ۸۴۶ میلیارد تومان بود که ۸۴۴ میلیارد تومان معادل ۹۲ درصد آن تخصیص یافته و پرداخت شد و بیشتر آن برای حقوق دستگاه‌های اجرایی و موارد ضروری آن‌ها هزینه شد.

رحمانی، بخش مهم اعتبارات استان را اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای که منجر به توسعه استان می شود دانست و افزود: میزان کلی اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان ۱۸۲۶ میلیارد تومان بود.

وی بیان کرد: ۱۰۶۷ میلیارد تومان از این اعتبارات معادل ۵۸ درصد به صورت نقدی و ۱۱۴ میلیارد تومان نیز به صورت اسناد خزانه به دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شد.

این مقام مسئول گفت: در مجموع‌ ۶۵ درصد اعتبارات سرمایه‌ای استان تخصیص پیدا کرد که حدود ۹۰ درصد آن به صورت نقدی بوده است.

وی همچنین به کسب رتبه پنجم استان در شناسایی اموال مازاد و فروش پلاک ها در طرح مولد سازی اشاره کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی اظهار کرد: در این طرح تاکنون ۶۸ مورد از دارایی های مازاد و بلااستفاده دستگاه‌های دولتی در استان شناسایی جدید یا تمدید مجوز شد تا با فروش آن‌ها، اعتباراتش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام همان دستگاه اجرایی استان هزینه شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۰ مورد از این اموال دفاع و ۱۵ مورد در کمیته پایش به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید که البته باید در هیأت عالی مولدسازی نیز تصویب شود.

به گفته رحمانی، پارسال ۱۷ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به فروش رفت و اعتبارات آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به استان برگشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha