• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403022215484
  • منبع : قوه قضاییه

حضور سازمان بازرسی کل کشور در نمایشگاه کتاب با ۴۶ عنوان کتاب

حضور سازمان بازرسی کل کشور در نمایشگاه کتاب با ۴۶ عنوان کتاب
آرشیو

انتشارات سازمان بازرسی کل کشور برای اولین بار با ۴۶ عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حاضر شد.

به گزارش ایسنا، انتشارات سازمان بازرسی کل کشور امسال برای نخستین بار در سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است و غرفه انتشارات این سازمان در شبستان اصلی مصلی راهروی ۱۴ غرفه ۲۷۲ قرار دارد.

علاقه مندان به موضوعات مبارزه با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری می‌توانند به غرفه این سازمان در نمایشگاه بین المللی کتاب مراجعه کنند.

آمنه کاشانی موحد مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اولین حضور این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امسال دومین سالی است که انتشارات سازمان بازرسی کل کشور مجوز انتشار کتاب را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است. طی دو سال اخیر تمام تلاش ما بر این بود که محتواها برای نمایشگاه سال ۱۴۰۳ آماده شود.

وی ادامه داد: انتشارات سازمان بازرسی کل کشور امسال برای اولین بار با ۴۶ عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا کرده است.

مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور در خصوص حوزه کاری این انتشارات اظهار داشت: کتاب‌های انتشارات سازمان بازرسی کل کشور به صورت تخصصی در حوزه سلامت اداری، مبارزه با فساد و موضوعات مرتبط با وظایف و ماموریت های سازمان بازرسی است و سعی شده  از الگوها و تجربه های موفق کشورهای دیگر در حوزه های سلامت اداری، مبارزه با فساد و رسیدگی به شکایات ترجمه و منتشر گردد.

کاشانی موحد با اشاره به هدف سازمان بازرسی کل کشور از تاسیس انتشارات تخصصی تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان بازرسی کل کشور از تأسیس انتشارات، فرهنگ سازی در حوزه ارتقای سلامت اداری است.این مسئله که سازمان بازرسی وارد عرصه تولید و نشر کتاب می‌شود نشان دهنده توجه به حوزه علم و دانش است و این یکی از ویژگی های سازمان های دانش محور و پیشرو است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف دیگر انتشارات سازمان بازرسی کل کشور ایجاد مرجعیت علمی در این حوزه است. در سال اول حضور در نمایشگاه، مسئله حائز اهمیت این است که انتشارات سازمان بازرسی کل کشور به عنوان ناشر تخصصی در حوزه مبارزه با فساد در بین مراجع علمی و دانشگاهی شناخته و معرفی شود تا اگر صاحب قلم و نویسنده ای تمایل داشت در این حوزه کتابی را تالیف کند حتما رجوع به انتشارات سازمان بازرسی کل کشور، اولین گزینه او باشد.

مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مخاطبین آثار این انتشارات گفت: تمامی فعالان حوزه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، مخاطبین آثار و تألیفات سازمان هستند. نهادهای مردمی، پژوهشگران، دانشجویان و اساتیدی که در این حوزه فعال هستند نیز می توانند از کتاب های انتشارات سازمان استفاده نمایند.

وی ادامه داد: همچنین ما تلاش کرده ایم یکسری کتاب در حوزه عمومی نیز منتشر کنیم تا مخاطب عام هم بتواند با مسائل و موضوعات مرتبط با وظایف و مسئولیت های سازمان آشنا شوند.

کاشانی موحد افزود: همین طور با برنامه ریزی که در مرکز آموزش و پژوهش سازمان بازرسی کل کشور انجام شده است ایده یک برنامه جدید کاری برای انتشارات سازمان طرح شده است که ما کتاب هایی در راستای فرهنگ سازی ارتقای سلامت اداری برای کودک و نوجوان داشته باشیم و موضوعات مرتبط، در قالب ساده و قابل فهم به کودکان ارائه شود.

وی با اشاره به رونمایی از دو کتاب در حوزه کودک و نوجوان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تصریح کرد: قرار است دو کتاب با عنوان «به موقع سوت بزن» و «اتاق شیشه ای» که به موضوع افشاگری و بحث شفافیت باز می گردد در نمایشگاه امسال رونمایی شود.

مسئول غرفه انتشارات سازمان بازرسی کل کشور در پایان در خصوص برنامه های جانبی غرفه این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم گفت: برگزاری نشست های تخصصی در حوزه مبارزه با فساد و سلامت اداری با حضور صاحب نظران، پاسخگویی به سئوالات تخصصی از سوی مولفان و نویسندگان کتاب‌های برتر انتشاراتی این سازمان، تبیین فرهنگ نظارت همگانی از طریق معرفی و استقرار سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی (۱۳۶) در نمایشگاه و... از مهمترین برنامه های این سازمان در سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

غرفه انتشارات سازمان بازرسی کل کشور در سومین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با استقبال بازدید کنندگان و فعالان حوزه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مواجه شد.۴۶ عنوان کتاب از جمله کتاب های «دایره المعارف نهادهای مبارزه با فساد»، «نهاد نظارت و بازرسی در ایران به روایت اسناد تاریخی»، «نقش رسانه ها در فرایند نظارت و ایجاد شفافیت»، «اراده معطوف به فسادستیزی»، «رسیدگی به شکایات(نگاهی به تجربه کشورهای منتخب)» و «حسن جریان امور(خوانش ها، تأویل ها و تفسیرها)» در غرفه انتشارات سازمان بازرسی کل کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha