• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403022215491
  • خبرنگار : 71282

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی:

اختصاص سهمیه بیمه به کارگران ساختمانی را به فال نیک می‌گیریم

اختصاص سهمیه بیمه به کارگران ساختمانی را به فال نیک می‌گیریم

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی اقدام سازمان تامین اجتماعی در اختصاص و توزیع سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را به فال نیک گرفت و گفت: دیگر با محدودیت منابع روبه‌رو نیستیم زیرا با ابلاغ قانون از سوی رئیس جمهور، منابع کافی و مورد نیاز برای تحت پوشش قرار گرفتن کارگران ساختمانی تامین و کسری بودجه تامین اجتماعی برطرف خواهد شد لذا بعد از این منتظر شنیدن خبر خوش افزایش تعداد سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هستیم.

به گزارش ایسنا، با دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و به مناسبت هفته کارگر، توزیع و تخصیص ۱۰۰۰۰ سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به شعب این سازمان صورت گرفت.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۹۹ تاکنون درجهت رضایتمندی کارگران زحمتکش ساختمانی، نسبت به پذیرش و جایگزینی متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی با افراد غیرواقعی و تخصیص سهمیه مربوطه اقدام شده و طی این مدت حدود ۷۰ هزار نفر از متقاضیان جدید در شعب تأمین‌اجتماعی نامنویسی و مورد پذیرش بیمه کارگران ساختمانی قرار گرفته‌اند.

در روزهای اخیر و به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با دستور مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی نسبت به تخصیص مجدد سهمیه پذیرش بیمه کارگران ساختمانی به کلیه شعب اقدام شده است به نحوی که این سازمان اعلام کرده با وجود کمبود منابع حاصل از سهم کارفرمایی نسبت به توزیع و تخصیص سهمیه پذیرش بیمه کارگران ساختمانی به تعداد ۱۰،۰۰۰ نفر به کلیه شعب این سازمان اقدام شده تا بخشی از کارگران ساختمانی از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

طبق اعلام این سازمان، پذیرش و پوشش بیمه‌ای افرادی که در انتظار این نوع بیمه هستند، متناسب با وصولی از محل مجموع عوارض صدور پروانه ساختمانی و سهمیه تخصیص یافته در شعب این سازمان انجام خواهد شد.

در همین راستا هادی ساداتی ـ نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز خرسندی از این اقدام سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: اختصاص و توزیع سهمیه بیمه به تعداد ۱۰۰۰۰ کارگر ساختمانی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که کارگران بیشتری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

وی گفت: بر اساس آمارها بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به بخش ساختمان است و کارگران ساختمانی بیش از پیش در معرض آسیب‌های شغلی و حوادث ناشی از کار هستند، از این رو ضروری است شرایط برخورداری این قشر زحمتکش از مزایای بیمه تامین جتماعی فراهم شود.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درعین حال اختصاص ۱۰۰۰۰ سهمیه بیمه به کارگران ساختمانی را کافی ندانست و گفت: این رقم در مقابل ۴۰۰ هزار قطعی بیمه رقم زیادی نیست و اگر آن را در شعب کل کشور تقسیم کنیم، جزو اعداد به حساب نمی‌آید ضمن آنکه طی سالهای گذشته سهمیه‌ بیمه‌ جدیدی اختصاص نیافته بود.

اختصاص سهمیه بیمه به کارگران ساختمانی را به فال نیک می‌گیریم

ساداتی درباره دلیل قطع بیمه ۴۰۰ هزار کارگر اینطور توضیح داد: کلیه شعب دستور اداری و ابلاغ اداری دارند مبنی بر اینکه هر ۳ ماه یکبار باید ۳ درصد کاهش داشته باشند و روال اینطور استنباط می‌شد که شعب در جهت خاتمه و قطع اهتمام داشتند. به عقیده من اکنون زیر ۵۰۰ هزار نفر بیمه‌پرداز هستند و کمترین خواسته جامعه کارگران ساختمانی این است که هرچه سریع‌تر کارگران متقاضی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم اگر تغییر رویکردی در تامین اجتماعی به وجود آمده در حمایت از قشر کارگر ساختمانی، عده بیشتری از کارگران در صف انتظار تحت پوشش قرار گیرند زیرا کارگران ساختمانی امیدی به بیمه نداشتند و با دستور اخیر مدیرعامل سازمان این امیدواری در آنها ایجاد شد که به فال نیک می‌گیریم.

این مقام کارگری در پایان با اشاره به ابلاغ استفساریه از سوی رئیس جمهور گفت: ما دیگر با محدودیت منابع رو به رو نیستیم زیرا با ابلاغ قانون از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های ذیربط منابع کافی و مورد نیاز برای تحت پوشش قرار گرفتن کارگران ساختمانی تامین شده است. کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری که در استفساریه به عنوان منابع معرفی شده موجب شد تا کسری بودجه تامین اجتماعی برطرف شود؛ لذا بعد از این منتظر شنیدن خبر خوش افزایش تعداد سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هستیم.

در گردهمایی جشنواره امتنان که با حضور رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگران منتخب در هفته کار و کارگر برگزار شد، حل مسأله بیمه کارگران ساختمانی مورد تاکید قرار گرفت.

علیرضا محجوب - دبیرکل خانه کارگر در این مراسم از رئیس جمهور خواست تا موضوع بیمه کارگران ساختمانی را رسیدگی کند و گفت: بیمه کارگران ساختمانی مدام به محاق می‌رود و کم اهمیت‌تر نزد مسئولین می‌شود. از شما خواهش می‌کنیم که به این موضوع رسیدگی کنید. توجه به بیمه کارگران ساختمانی و کمک به این بخش از کارگران، توجه به شریف‌ترین بخش کارگران کشور است.کارگران ساختمانی نسبت به بسیاری دیگر از کارگران مستحق‌تر هستند.

به گزارش ایسنا، یازدهم اردیبهشت ماه امسال و در هفته کار و کارگر رئیس جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید جهت اجرا به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور،‌ امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد تا کارگران ساختمانی از نعمت بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha