• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403022215525
  • خبرنگار : 71955

۱۱ ملک آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در انتظار مولدسازی

۱۱ ملک آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در انتظار مولدسازی

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه هزینه فروش املاک مازاد صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دست احداث و توسعه زیرساخت‌های آموزشی و تربیتی همان استان می‌شود گفت: املاکی جزء مولدسازی قرار می‌گیرند که قابلیت کاربری آموزشی نداشته باشند.

مسعود بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مولدسازی سراغ فضاهایی برای فروش می رویم که قابلیت کاربری آموزشی ندارند گفت: املاک مولدسازی املاکی هستند که قابلیت استفاده آموزشی ندارند، یا فضاهایی که در یک محیط صنعتی واقع شده‌اند، اهدایی خیرین هستند یا محیط و متراژ قابلیت بهره‌برداری ندارند.

وی با بیان اینکه در حوزه املاک مازاد اولین استانی بودیم که سه ملک را در مرحله اول و ۵ ملک را در مرحله دوم مولدسازی کردیم افزود: اکنون کارهای اجرایی ۱۱ ملک انجام شده است؛ این املاک در اختیار ستاد مولدسازی قرار گرفته و در حال طی تشریفات برای تایید کارگروه استانی استانداری است و سپس به فروش می‌رسند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه منتظر نتیجه کارگروه برای اینکه چه تعداد از ۱۱ ملک برای فروش تایید شوند هستیم، ادامه داد: قیمت املاک بستگی به نظر کارشناسی دارد، بعد از تایید کارشناس رسمی دادگستری، بر روی آن قیمت فروش گذاشته می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه عواید فروش املاک در اختیار خزانه کل کشور قرار می‌گیرد گفت: این هزینه به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همان استان اختصاص داده می شود و صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دست احداث و توسعه زیرساخت‌های آموزشی و تربیتی همان استان و شهرستان می شود.

به گزارش ایسنا، دبیر کارگروه مولدسازی املاک آموزش و پرورش پیشتر گفته بود مولدسازی سلیقه یک فرد یا دستگاه نیست، بلکه یک تکلیف قانونی است. بر اساس بند (ی) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آموزش و پرورش باید از طریق مولدسازی املاک مازاد و بلااستفاده، پروژه‌های نیمه تمام خود را (با اولویت مدارس خیرساز) تکمیل و فضاهای استاندارد و ایمن برای دانش‌آموزان آماده کند.

این در حالیست که به گفته خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش نیز مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش موجب ایجاد ارزش افزوده می شود و در نهایت، دانش آموزان ذینفع این طرح خواهند بود؛ از محل مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش می‌توان اعتبار ساخت یک مدرسه چندکلاسه را به اعتبار ساخت یک مجتمع آموزشی افزایش داد.

بنابر اظهارات مسئولان وزارت آموزش و پرورش؛ مولدسازی زمینه‌ساز افزایش اعتبارات در ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس است حال آنکه باعث کاهش سرانه آموزشی در کشور نمی‌شود زیرا با تبدیل به احسن کردن املاک، ارزش مالی دارایی‌ها افزایش می‌یابد و می‌توان برای ساخت مدارس جدید اقدام کرد.

در آموزش و پرورش انگیزه بسیاری برای مولدسازی املاک وجود دارد زیرا از این محل می‌توان طرح‌های نیمه تمام آموزشی را تکمیل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha