• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403022215527
  • خبرنگار : 71129

واکنش وزارت دفاع ژاپن پس از انتشار فیلمی از یک ناو این کشور در رسانه‌های اجتماعی چینی

واکنش وزارت دفاع ژاپن پس از انتشار فیلمی از یک ناو این کشور در رسانه‌های اجتماعی چینی
ناو هلیکوپتربر SJ Izumo

پس از آنکه تصویری از یک ناو ژاپنی در بندری مربوط به نیروی هوایی در غرب توکیو توسط یک پهپاد در رسانه‌های اجتماعی چینی منتشر شد، وزیر دفاع ژاپن خواستار تقویت ظرفیت ضد پهپادی کشورش شد.

به گزارش ایسنا، «مینورو کیهارا» وزیر دفاع ژاپن این اقدام از سوی چین را یک تهدید جدی امنیتی خواند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اذعان وزیر دفاع ژاپن به این آسیب پذیری نیروهای دفاعی کشورش یک ماه پس از آن بوده که ویدئویی از «SJ Izumo» یکی از دو ناو هلیکوپتربر ژاپنی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که توسط پهپاد گرفته شده بود. از این ناو درحالی فیلمبرداری شد که داشت برای حمل جنگنده‌های رادارگریز به منظور تقویت ظرفیت ضد حمله در مواجهه با اقدام نظامی چین در منطقه هند-پاسیفیک آماده می‌شد.

در همین حال انتشار تصاویری از پایگاه نیروی دریایی «یوکوسوکا» در رسانه‌های اجتماعی چینی در مارس ۲۰۲۴ به تحقیقات گسترده از سوی وزارت دفاع ژاپن منجر شد. این تصاویر همچنین در سایر پلتفورم‌ها مانند شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) هم منتشر شد.

وزیر دفاع ژاپن به خبرنگاران گفت: «پس از تحلیل این ویدئو، ما به این نتیجه‌گیری رسیدیم که این تصاویر احتمالا توسط یک پهپاد گرفته شده است.»

وی افزود: «ما این یافته‌ها را به شدت جدی می‌دانیم. اگر این پهپادها برای تاسیسات دفاعی ما مضر باشند، می‌توانند به دفاع کشور ما به شدت ضربه وارد کنند.»

کیهارا از اظهارنظر درباره اینکه این پهپاد چطور توانسته بدون آنکه رهگیری شود، وارد حریم هوایی ژاپن شود، امتناع کرد و علت این خودداری را دلایل امنیتی دانست.

وی همچنین بر ضرورت واکنشی برای توسعه فناوری سریع پهپادی تاکید کرد و قول داد تا امور دفاعی و امنیتی را پیرامون پایگاه‌های نظامی توسعه دهد.

وزیر دفاع ژاپن در ادامه گفت، توکیو به دنبال تسریع اقداماتی برای ارائه یک تجهیزات توانمندتر ضد پهپادی و تقویت اقدامات مقابله‌ای نظیر فرود اجباری پهپادها با استفاده از ایجاد پارازیت است.

این تحولات در حالی رخ داده که ژاپن در حال سرعت بخشیدن به ساخت و سازهای نظامی خود با هدف تمرکز بر ضد حمله با استفاده از موشک‌های دور برد بر اساس استراتژی امنیتی است که در سال ۲۰۲۲ تصویبش کرد و ناو هلیکوپتربر «SJ Izumo» نقش کلیدی در این استراتژی ایفا می‌کند.

در سال ۲۰۱۵، یک پهپاد کوچک بر پشت بام دفتر نخست وزیری وقت ژاپن یافت شد که این مساله نگرانی درباره پهپادها و احتمال استفاده از آنها در حملات تروریستی را افزایش داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha