• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022215567
  • خبرنگار : 50194

رونمایی از ۱۰ اثر زنده‌یاد حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد در شهرستان نور

رونمایی از ۱۰ اثر زنده‌یاد حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد در شهرستان نور

ایسنا/مازندران با حضور علما و مسئولان استانی و شهرستانی، آئین بزرگداشت زنده یاد علامه حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی نژاد با رونمایی از ۱۰ اثر ایشان در شهرستان نور برگزار شد.

حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه شهرستان نور امروز در آئین بزرگداشت «حجت‌الاسلام حسینی نژاد نوری» عالم وارسته دیار علویان، با اشاره به اینکه قلم عالم شهید پرور است، گفت: تکریم عالم دین، تکریم خدای متعال است.

امام جمعه نور افزود: اگر عالم دین در کنار موضوعات معرفتی و علمی، توفیق خدمتگزاری در میان مردم داشته باشد اجر او بسیار بالاتر خواهد بود.

رونمایی از ۱۰ اثر زنده‌یاد حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد در شهرستان نور

وی با بیان اینکه مرحوم سید مهدی حسینی نژاد نوری عالم فاضل وارسته خطیب خدمتگزار را باید به مردم معرفی کرد، تصریح کرد: حضور با شکوه مردم در این مراسم تجلیل از جایگاه علم، عالم و خدمتگزاران در مسیر این نظام و انقلاب است.

«عبدالوحید فیاضی» نماینده منتخب مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سه ویژگی دانایی، سیاستمداری و پرهیزکاری مولفه‌های اصلی تشکیل دهنده شخصیت پارلمانی مرحوم سید مهدی حسینی نژاد نوری بود.

وی تصریح کرد: ایشان زندگی زاهدانه‌ای داشتند از آثار ایشان مشخص است که زاهدی عالم بودند.

فیاضی با بیان اینکه نماینده باید پیشرو باشد و این خصلت را می‌توان با این عالم خدمتگزار تطبیق داد، تصریح کرد: این عالم بزرگ در زمان حیات خود با جریان‌های سیاسی و معاند مختلفی مقابله کرد و آسیب‌ها و سختی‌های بسیاری را برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی متحمل شد.

وی خاطرنشان کرد: نماینده‌ای که پرهیزکار باشد عدالت اجتماعی و شکاف طبقاتی را خوب می‌فهمد و در ردیف نماینده پابرهنه‌ها می‌شود و با هر نوع خوی استکباری مبارزه می‌کند.

رونمایی از ۱۰ اثر زنده‌یاد حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد در شهرستان نور

فیاضی افزود: این مرد بزرگ و عالم شهرستان نور در دوران ستمشاهی مبارز و در دوران انقلاب خادم بود و در دوران بعد از نمایندگی به عنوان یک روحانی فعالیت علمی و معنوی داشت.

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور هم در این مراسم با اشاره به اینکه مداد عالم افضل‌ از خون شهید است، گفت: ذکر خیر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد و خصوصیاتی چون ساده زیستی، نگاه خوب و خدمت‌ به مردم زبانزد عام و خاص است و در تمامی منصب‌ها شاگردان خوب و نمونه‌ای را تربیت کردند.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه مردم این شهرستان تا به امروز علمای بزرگی را تحویل جامعه اسلامی داده که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد یک نمونه از آن عالمان بودند، یادآور شد: امیدواریم این برنامه‌ها مسیری برای اهداف اسلام، انقلاب و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.

رونمایی از ۱۰ اثر زنده‌یاد حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد در شهرستان نور

به گزارش ایسنا، کتاب‌هایی چون «ثبوت قصاص در اسلام»، «سقوط قصاص در اسلام»، «جلوه پر فروغ از قرآن»، «رساله جهانی حقوق بشر در بند اسارت»، «حشره نیش‌دار نیش بخش»، «حقوق جاودان»، «یادگار نبوت»، «قضا چیست، قاضی کیست» و بیش از ۵۰ مقاله از آثار مرحوم دکتر سید مهدی حسینی نژاد نوری را می توان برشمرد.

لازم به ذکر است؛ زنده یاد حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی نژاد در اردیبهشت ماه ۱۳۲۲ در روستای کلاک سفلی بخش بلده شهرستان نور دیده به جان گشود و در ۱۷ دی ماه ۱۳۹۷ بر اثر ایست قلبی در ۷۵ سالگی به جهان ابدی شتافت. این عالم وارسته در کنار فضائل علمی، نمایندگی دو دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی شهرستان‌های نور و محمود آباد را در فعالیت انقلابی خود داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha