• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403022215568
  • خبرنگار : 50233

سرپرست هلال‌ احمر استان به ایسنا اعلام کرد

محدودیت فعالیت در صبح‌ها مهمترین مشکل داروخانه هلال احمر سمنان

محدودیت فعالیت در صبح‌ها مهمترین مشکل داروخانه هلال احمر سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست جمعیت هلال‌ احمر استان سمنان از محدودیت داروخانه هلال احمر سمنان برای ارائه خدمت در صبح‌ها به‌عنوان مشکل جدی این بخش نام برد و خواستار رفع این محدودیت از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان شد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: داروخانه هلال احمر فقط اجازه ارائه خدمت در بعدازظهرها را دارد که انتظار می‌رود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان این مشکل رفع و مجوز فعالیت داروخانه در نوبت صبح هم صادر شود.

وی با بیان اینکه داروخانه صبح‌ها غیرفعال است، ادامه داد: داروخانه هلال احمر می‌تواند خدمات ۲۴ ساعته ارائه دهد. تکمیل پروژه داروخانه به اعتباری بین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

او از تلاش برای افزایش و تکمیل سبد دارویی داروخانه هلال احمر در سمنان خبر داد و بیان کرد: اکنون مهمترین مشکل ما در بحث داروخانه هلال احمر مجوز فعالیت داروخانه است که محدود به بعدازظهرهاست.

وی ادامه داد: داروخانه هلال احمر در یک سال گذشته اقلام زیادی از داروهای مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج را گرفته و بین بیماران توزیع کرده است.

درخشان به وجود هفت مرکز فعال دیالیز در استان اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت سال گذشته تا اردیبهشت امسال در مجموع ۸۵۰۰ مرتبه دیالیز در مراکز دیالیز هلال احمر استان انجام شده است.

وی از خدمت‌دهی روزانه به ۲۴ بیمار دیالیزی خبر داد و اظهار کرد: هر سال تعداد زیادی از زوار و مسافران عبوری از مراکز دیالیز و بخصوص مرکز همودیالیز شاهرود خدمت می‌گرند. مرکز تخصصی همودیالیز هلال احمر در شاهرود به‌عنوان یک مرکز با کیفیت بالا خدمات زیادی به بیماران استان و مسافران و زوار ارائه داده است.

درخشان با اشاره به تنوع خدمات هلال احمر در حوزه درمان و سلامت، بیان کرد: هلال احمر استان سمنان در مجموع در یک سال گذشته ۲۴ هزار خدمت در بخش درمان و توان‌بخشی به مردم استان ارائه داده است.

سرپرست جمعیت هلال‌ احمر استان سمنان از برپایی ۳۴ کاروان سلامت در استان از سوی هلال احمر خبر داد و گفت: در این کاروان‌ها پزشکان، پرستاران و کادر درمان حضور دارند و خدمات رایگان ارائه می‌دهند. سال گذشته، داوطلبان هلال احمر در این بخش افزون بر ۴۰۰۰ خدمت در روستاهای استان ارائه دادند.

وی یادآوری کرد: در مجموع ۲۴۴ پزشک داوطلب با مجموعه هلال احمر در شهرستان‌های هشت‌گانه استان همکاری دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha