• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403022215580
  • خبرنگار : 71498

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب خبر داد

۱۳ پروژه طرح توسعه ۲۸ مخزن فعال است

۱۳ پروژه طرح توسعه ۲۸ مخزن فعال است

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب گفت: ۱۳ پروژه طرح توسعه ۲۸ مخزن فعال است و امیدواریم پیمانکاران نیز در کنار دولت برای پیشبرد پروژه تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا دانشی در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت در نشستی خبری در پاسخ به سوال ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت طرح توسعه ۲۸ مخزن گفت: با پیمانکاران متعددی در این حوزه مواجه هستیم، برخی پیمانکاران کار را خوب پیش میبرند اما برخی با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستند که در روند کار مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: در این دولت توانستیم به یک تولید ویژه دست یابیم و در نرخ رشد اقتصادی ۶ درصدی صنعت نفت نقش ویژه ای داشت.

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا درباره فرسودگی تجهیزات صنعت نفت، گفت: نزدیک ۷۵ تا ۸۰ درصد تولید نفت کشور در مناطق نفت خیز جنوب انجام می‌شود و بیش از ۸۰ درصد تجهیزاتی که در صنعت نفت استفاده می‌شود از داخل کشور تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی که یک پروژه اجرا می‌شود اورهال تجهیزات را دنبال می کنیم و فرسودگی تجهیزات آنطور که گفته می‌شود، نیست، گفت که در برخی تجهیزات به تکنولوژی روز رسیده‌ایم و آرام آرام  به سمت نوسازی پروژه‌ها پیش می رویم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه طی سه سال آینده در حوزه ماشین‌آلات دوار توربین و توربوکمپرسور به خودکفایی خواهیم رسید، گفت: هیچ‌گونه جای نگرانی درخصوص فرسودگی تأسیسات این شرکت نداریم.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر ۶۰ درصد ظرفیت تولید کشور را در شرایط تحریمی به وضع پیش از دولت سیزدهم بازگردانده‌ایم، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، در پنج سال آینده ظرفیت تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه خواهد رسید.

دانشی با بیان اینکه در دولت سیزدهم از محل ترمیم چاه‌ها حدود یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده شده است، اظهار کرد: تاکنون ۸۰ درصد گازهای همراه نفت در جنوب کشور جمع‌آوری شده و برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری ۲۰ درصد باقی‌مانده انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر طرح‌هایی مانند پتروپالایش بیدبلند و پتروشیمی مارون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه جمع‌آوری گازهای همراه نفت در حال اجرا است.

وی در خصوص حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: تنها در سال گذشته چند همت با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید تجهیزات و کالاهای موردنیاز قرارداد امضا کردیم، همچنین امروز ۱۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد با این شرکت‌ها امضا می‌شود و حدود ۴ همت قرارداد جدید در مرحله نهایی‌شدن است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه برای اولین بار از هوش مصنوعی برای مدیریت نخستین مخزن نفتی و مطالعات زمین‌شناسی آن برای در کشور استفاده شده است، گفت: در همین راستا یک گروه علمی کارآمد در این شرکت در حال کار هستند.

وی  اظهار کرد: صنعت نفت به‌عنوان صنعتی سخت و با شرایط سخت جغرافیایی باید به نیروی انسانی خود توجه ویژه داشته باشد. هم‌اکنون در موضوع سقف حقوق کارکنان که همواره دغدغه همه مسئولان صنعت نفت است، با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha