• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022215636
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل دیوان محاسبات استان تاکید کرد

ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی برای تحقق شعار سال

ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی برای تحقق شعار سال

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی برای تحقق شعار سال را ضروری دانست.

مهدی زهرابی امروز (۲۲ اردیبهشت ماه) در نشست با مدیران واحدهای رشد و فناوری پارک علم و فناوری خراسان شمالی، اظهار کرد: برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» به‌عنوان نکته‌ای کلیدی در کشور باید حمایت‌ها از بخش خصوصی بویژه شرکت‌های دانش‌بنیان استان که تولیدات مناسبی دارند بیشتر و به ضرورت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کالاهای تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استان باید مورد حمایت و خرید توسط دستگاه‌های اجرایی باشد، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و متولیان حوزه حاکمیت و دولت وظیفه دارند برای رونق و جهش تولید در راستای تحقق شعار سال به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان نماد و نمونه عالی مشارکت مردم در حوزه تولید و اقتصاد هستند و تمام کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اگر می‌خواهیم تولید جهش داشته باشد، باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های علمی در راستای رونق اقتصاد بهره‌ بگیریم.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی با بیان اینکه حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خراسان شمالی شایسته و مناسب نیست، گفت: برخی از موانع اداری و طولانی شدن روند مجوزها و واگذاری امکانات به این شرکت‌ها، موجب کند شدن روند کار شده است و آن‌گونه که باید و شاید، شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

زهرابی بیان کرد: قوانین خوبی در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های علمی در حوزه اقتصاد وجود دارد. همه باید خود را برای اجرای قانون ملزم و مکلف بدانیم و اگر قانون به خوبی اجرا شود مشکلی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: دیوان محاسبات در راستای وظایف ذاتی خود و برای کمک به جهش تولید، با دقت بر روند اجرای قوانین مرتبط با این حوزه و بویژه قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات نظارت می‌کند.

زهرابی ادامه داد: در برخی مواقع، همکاری بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها خوب نیست که ما در دیوان محاسبات آمادگی داریم تا موضوعات را از طریق نظارتی و برگزاری جلسات و نشست‌های راهنمایی و مشاوره حل و فصل کنیم تا چرخ تولید علمی و دانش بنیان در استان خراسان شمالی با مشارکت مردم رونق گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از نمونه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان حمایت از کالاهای تولیدی این شرکت‌هاست، افزود: اگر کالای مشابهی با کیفیت یکسان و قیمت کمتر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان تولید می‌شود و دستگاه‌های اداری نمونه این کالا را از سایر شرکت‌ها در استان‌های دیگر خریداری می‌کنند، این یک تخلف است و ما حتماً در این زمینه ورود خواهیم داشت.

در این نشست که با حضور مشاوران معاون وزیر صمت و دستیار مردمی‌سازی خراسان شمالی برگزار شد، برخی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان به بیان مشکلات و موانع خود پرداختند. در پایان این نشست، اعضای مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات استان از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان دیدن کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha