• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022215656
  • خبرنگار : 50187

معاون دادگستری استان کرمان عنوان کرد

نجات ۱۶۵ نفر از قصاص به همت شوراهای حل اختلاف استان کرمان

نجات ۱۶۵ نفر از قصاص به همت شوراهای حل اختلاف استان کرمان

ایسنا/کرمان معاون حل اختلاف استان کرمان گفت: در طول فعالیت شوراهای حل اختلاف در استان کرمان ۱۶۵ نفر از قصاص نجات یافته‌اند و معتقدیم وقتی کار به دست مردم انجام شود، نتیجه بهتر خواهد بود.

حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی امروز ۲۲ اردیبهشت ماه در نشست خبری اظهار کرد: بعد از تصویب قانون شوراهای حل اختلاف و پیش بینی دادگاه‌های صلح، همه شوراهای حل اختلاف رایی خاتمه و صلاحیت به دادگاه صلح واگذار می‌شود.

وی افزود: در کنار دادگاه صلح دو نفر از اعضای شوراهای حل اختلاف فعالیت خواهند داشت و پپیش ینی می‌شود ماهیانه ۳۰۰ پرونده به هر شعبه صلحی ارجاع شود و در ادامه کار، شوراهای رایی جمع می‌شود و کار به سمت صلح و سازش می‌رود.

معاون دادگستری استان کرمان گفت: برای گسترش صلح و سازش در جامعه و رفع اختلافات به منظور زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج) تلاش داریم تا پنج سال آینده برای یک میلیون صلح‌یار در جامعه ابلاغ بزنیم زیرا با رواج صلح و سازش، جامعه روی آرامش می‌بیند.

ابراهیمی بیان کرد: در طول فعالیت شوراهای حل اختلاف(بیش از ۱۹ سال) بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده به شوراها در استان کرمان وارد شده و همین تعداد مختومه که ۴۴ درصد پرونده‌ها(۱۹ هزار و ۹۸۶ پرونده) با صلح و سازش خاتمه یافته است.

معاون حل اختلاف استان کرمان با اشاره به اینکه شوراهای صلحی را در سطح استان راه‌اندازی کردیم، افزود: در حال حاضر ۱۲۸۰ نفر اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان هستند.

وی اظهار کرد: بحث داوری در کنار را شورا مطرح کردیم تا مردم اختلافات را به این سمت ببرند تا سریع‌تر و راحت تر کارشان انجام و با مراجعه به داوران مشکل‌شان حل شود. ضمن اینکه در حال حاضر ۵۴ داور حرفه‌ای در استان کرمان داریم.

ابراهیمی اظهار کرد: در طول فعالیت شوراهای حل اختلاف در استان کرمان ۱۶۵ از قصاص نجات یافته‌اند و معتقدیم وقتی کار به دست مردم انجام شود، نتیجه بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: قانون شوراهای حل اختلاف دائمی است و شوراها به عنوان یک نهاد زیرمجموعه قوه قضائیه کار خود را در نظارت بر داوری و میانجی گری، صلح و سازش با قدرت ادامه خواهد داد.

معاون دادگستری استان کرمان گفت: به مسائل کارگری و کارفرمایی، معاملات املاک و ... ورود خواهیم کرد تا امور ساماندهی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف دغدغه دیرینه ما بوده و با رایزنی‌های صورت گرفته، آزمون استخدامی کشوری نیمه دوم امسال برگزار می‌شود و انشاءالله در آزمون اول و دوم همه این افراد جذب خواهند شد و در جاهایی که موردنیاز قوه قضائیه است، به کار گرفته می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha