• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403022215709
  • منبع : نمایندگی اردبیل

عضو شورای شهر اردبیل:

فضای شهر را با رنگ، موسیقی و کتاب زنده کنیم

فضای شهر را با رنگ، موسیقی و کتاب زنده کنیم

ایسنا/اردبیل عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه ضروری است در رنگ آمیزی، اجرای المانها و یا هر نوع طرح زیباسازی دیگر رویکرد روانشناسی نیز در نظر گرفته شود، افزود: قطعا از لحاظ روانشناسی انتخاب رنگ ها در ایجاد حس آرامش، سرزندگی شهری و کاهش هرگونه خشونت بی تاثیر نیست.

مینا نهامین، ۲۲ اردیبهشت در جلسه کمیسیون زیباسازی شهری که با حضور مدیران مناطق، شورابیل و سازمان فضای سبز اردبیل برگزار شد، تصریح کرد: به نظر می رسد شهر اردبیل یک شهر خاکستری است و شهری شاد از لحاظ بصری نیست که این امر موجب می شود شهر از سرزندگی فاصله بگیرد.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه شهر اردبیل کتابخانه شهری ندارد، افزود: با ایجاد قفسه ها و کتابخانه های شهری می توان هم به زیباسازی فضای شهری و هم  به ارتقا فرهنگ کتاب خوانی کمک کرد. شاید شهروندان علاقه ای به خواندن کتاب نداشته باشند اما حضور فیزیکی کتاب و قرار گرفتن آن در جلوی دیدگان شهروندان منجر می شود فرهنگ کتاب و کتاب خوانی فراموش نشده و از لحاظ گردشگری نیز اردبیل بعنوان یک شهر فرهنگی و کتابخوان به گردشگران معرفی شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری  ادامه داد: پخش موسیقی در مکان‌های تفریحی و گردشگری نیز از اجزای زیباسازی شهری محسوب می شود و استفاده از موسیقی های شاد و مجاز در پیاده راه‌ها موجب تامین فضایی سالم و شاد برای شهروندان خواهد شد.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه مبلمان شهری در اردبیل بسیار ضعیف است، افزود: پیاده روهای  اردبیل فاقد نیمکتهایی برای نشستن شهروندان و سالمندان است که از شهرداری اردبیل درخواست می‌شود نسبت به نصب نیمکت های رنگی و فانتزی در پیاده روها اقدام کنند.

وی در پایان همچنین به شلختگی معابر جلوی میوه فروشان تازه میدان به سمت پیرعبدالملک اشاره کرد و افزود: نصب سطل های زباله در این قسمت از شهر می‌تواند زشتی‌ها و شلختگی‌های این معابر را رفع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha