• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403022215711
  • منبع : نمایندگی سمنان

جشنواره ملی «صنعت، دانشگاه، راه و اشتغال» در سمنان برگزار می‌شود

جشنواره ملی «صنعت، دانشگاه، راه و اشتغال» در سمنان برگزار می‌شود

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره ملی «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» با عنوان صدرا در سمنان خبر داد.

مهدی منصوری امروز (۲۲ اردیبهشت‌ ماه) در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: جشنواره صدرا پنجم و ششم خرداد ماه در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.

وی به همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دانشگاه آزاد اسلامی استان در برگزاری دو رویداد فرهنگی و هنری صدرا و به یاد لاله‌ها اشاره و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به دنبال این است که هم جشنواره داستان‌نویسی به‌یاد لاله‌ها و هم جشنواره ملی صدرا را به‌صورت تخصصی برگزار کند.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت و واحدهای گسترده استان سمنان در عرصه طراحی، دوخت و تولید پوشاک در نظر است اولین دوره جشنواره صدرا در عرصه طراحی و دوخت لباس همراه با کارگاه‌های آموزشی برگزار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در عرصه مد و لباس و همکاری با طراحان و فعالان این عرصه، خواستار همکاری این اداره کل در این عرصه شد.

وی با تاکید بر همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در برگزاری مسابقه داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها، گفت: این جشنواره ملی در دوره‌های قبلی به خوبی برگزار شده است. سال گذشته ۴۶۰ اثر ادبی به جشنواره به یاد لاله‌ها ارسال و با رای داوران ۹ اثر برگزیده معرفی شدند.

منصوری با اشاره به برنامه‌ریزی دانشگاه برای انتشار یادنامه این رویداد ادبی، افزود: کتابی از آثار برگزیده به‌زودی منتشر خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کارگروه مد و لباس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت استان سمنان در این عرصه گفت: سال قبل ۳۰ نفر از هنرمندان استان سمنان در سامانه طراحان کشور ثبت نام کردند که ۲۳ نفر موفق به دریافت نشان مربوطه شدند.

رضا مهدیان ادامه داد: در جشنواره مد و لباس فجر سال گذشته از هشت نفر برگزیده کشور چهار نفر از استان سمنان بودند که این نشانگر جایگاه این استان در عرصه مد و لباس است.

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ظرفیت‌های این استان در عرصه مد و لباس و طراحی و تولید پوشاک را بسیار گسترده دانست و گفت: این جایگاه در کشور قابل توجه است.

وی بیان کرد: بستر بسیار خوبی برای توسعه و گسترش این صنعت در استان سمنان وجود دارد و کسب چهار عنوان برگزیده از هشت عنوان جشنواره ملی مد و لباس فجر بیانگر این امر است.

وی با اظهار تاسف از بی‌توجهی به این جایگاه در استان سمنان، گفت: باید به عرصه صنعتی وارد شد و فعالیت‌ها در این زمینه از حوزه خانگی به تجاری و صنعتی توسعه یابد.

فلاح اظهار کرد: فقط در یک روستای محمدآباد شاهرود ۱۴۳ کارگاه خیاطی به تولید پیراهن مردانه اشتغال دارند که ظرفیت کمی نیست و روزانه این تولیدات روانه بازار تهران و استان‌های مختلف می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین به ظرفیت و جایگاه داستان‌نویسی در استان سمنان اشاره و اضافه کرد: نویسندگان استان سمنان در بسیاری از جشنواره‌های داستان نویسی کشور از جمله جشنواره جلال جزو برترین‌ها و منتخبان هستند و این نشانگر این جایگاه در کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha