• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 1403022215783
  • خبرنگار : 90047

واکنش دختران راگبی‌باز به نگرفتن پاداش مدال آسیایی: وزیر ورزش به داد ما برسد

واکنش دختران راگبی‌باز به نگرفتن پاداش مدال آسیایی: وزیر ورزش به داد ما برسد

سرمربی تیم ملی راگبی زنان گفت: از شخص آقای کیومرث هاشمی که فردی ورزشی است درخواست داریم به داد دختران راگبی‌باز برسد و از مدال آوران راگبی که‌ مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند تقدیر به عمل آید.

زهرا قربانی با اشاره به عدم تجلیل از تیم ملی راگبی زنان ایران که برای نخستین بار در تاریخ به مدال برنز آسیا رسید، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: رشد راگبی زنان و نتیجه تاریخی در آسیا با حمایت شخص سرپرست فدراسیون انجام شد، در صورتی که ما توقع داشتیم با حضور آقای کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان که خود از جنس ورزش هستند و جایگاه ورزش های المپیکی را می شناسند اوضاع راگبی بهتر  شود. از معاونت بانوان وزارت ورزش نیز انتظار توجه بیشتری داریم چون این تیم پتانسیل کسب مدال در بازیهای آسیایی را دارد و می توانیم به عنوان دومین تیم ورزشی زنان ایران در بازیهای آسیایی، سهمیه حضور کسب کنیم و به دنبال تاریخ سازی در این رویداد بسیار مهم باشیم.

قربانی در مورد غیبت تیم ملی راگبی زنان در مراسم تجلیل از ورزرشکاران، خاطرنشان کرد: چون دختران راگبی باز اهل حاشیه و جنجال نیستند موفقیت آنها دیده نمی شود و مظلوم واقع شده‌اند در حالی که ما هم فرزندان این مرز و بوم هستیم و مانند دیگر رشته ها از حقوق عامه ورزش کشور سهم داریم، وزیر محترم ورزش نباید اجازه دهد با رشته‌های ورزشی سلیقه‌ای برخورد شود. راگبی بازها عاشق ورزش خودشان هستند و مهم است به خواست جوانان ورزشکاران این رشته المپیکی احترام گذاشته شود.

وی افزود: برای جامعه راگبی جای تعجب داشت که چرا در اهدای جوایز مدال آوران به دختران راگبی‌باز بی مهری شد در حالی که برخی رشته های دیگر همین مدال را گرفتند و تجلیل شدند. حتی برخی رشته ها در مسابقات سطح پایین شرکت کردند و ورزش آن ها المپیکی نیست و در کل دنیا شاید تعداد فدراسیون هایشان به تعداد فدراسیونهای راگبی در آسیا نرسد اما جایزه دریافت کردند.

سرمربی تیم ملی راگبی زنان ادامه داد: تیم ایران در حالی در مسابقات آسیایی قطر میزبان را شکست داد و به اولین مدال تاریخش در آسیا رسید که تمام بازیکنان قطر و اکثر تیم ها خارجی و عمدتا اروپایی بودند اما مغلوب اراده دختران ایران شدند. این در حالی است که مدال تاریخی زنان ایران حتی واکنش رئیس کنفدراسیون آسیا را در پی داشت و از پیشرفت چشمگیر دختران ایرانی با نامه‌ای رسمی تشکر کرد.

قربانی اظهار کرد: رشته ما هم در بازیهای آسیایی حضور دارد و هم در المپیک، اما در حد فدراسیونهای غیرالمپیکی هم به آن توجه نمی شود که دلیل آن را فقط می‌توان برخورد سلیقه‌ای یا نبودن آگاهی لازم نسبت به این ورزش دانست.

وی با بیان این که شخص وزیر ورزش به داد راگبی زنان برسد، خاطرنشان کرد: این رشته پرطرفدار است و می توانیم برای ایران در بازیهای آسیایی مدال بگیریم. ما ظرفیت حضور و مدال آوری در المپیک آینده را داریم. وزیر ورزش که سابقه حضور در کمیته ملی المپیک را دارد به خوبی با وزن و جایگاه  ورزش راگبی آشناست و از او طلب کمک و استمداد داریم.

قربانی افزود: ⁠سرپرست فدراسیون راگبی سالهاست دست تنها همه کار کرده و صداقت و تلاش او بر جامعه راگبی و ورزش پوشیده نیست و  شخص وزیر ورزش می‌توانند از او حمایت لازم را داشته باشند. از ایشان درخواست کمک داریم تا تمهیداتی بیاندیشند و راگبی را هم به عنوان ورزش مهم و مدال آور مورد تقدیر قرار داده و بر روند توسعه آن کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha