• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022215798
  • خبرنگار : 50630

نماینده ولی فقیه در مازندران:

فرزندان باید بر اساس تربیت درست دینی وارد جامعه شوند

فرزندان باید بر اساس تربیت درست دینی وارد جامعه شوند

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ نسخه بدون مقصد و بی‌هویت است و کسانی که این طرح را اجرا کردند حقیقت انسانیت را نمی‌فهمند، گفت: آموزش و پرورش بداند فرزندان امانت الهی هستند باید براساس الگوی خدایی و با سیاست تعلیم و تربیت درست دینی وارد جامعه شوند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی شنبه ۲۲ اردیبهشت به مناسبت بزرگداشت روز دختر در تجلیل از نخبگان آموزشی، علمی و پرورشی شهرستان ساری با تبریک دهه کرامت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) اظهار کرد: بانوی دو عالم حضرت فاطمه معصومه الگوی بانوان و دختران امروز است که بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان تفکر دینی ایشان در جامعه کاربرد دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، افزود: هر نسلی وظیفه خاص خودش را دارد و نسل حاضر باید در حوزه رفتار شخصی، اجتماعی، انقلاب اسلامی، حمایت از مستضعفان و مظلومان منطقه ادای دین کنند.

امام جمعه ساری تصریح کرد: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت باید سبک زندگی فطری حقیقی که برگرفته از مکتب اهل بیت پیامبر اسلام است به درستی در جامعه پیاده کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران علم آموزی همراه با معرفت را ابزار مهم برای مقابله با شیطان و دشمنان دانست و ادامه داد: جامعه کنونی نیازمند انسان عالم، باسواد، بصیر و موقعیت شناس است تا بتواند فردی موفق باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه هر فرد باید برای دو زندگی دنیوی و اخروی تلاش کند، خاطرنشان کرد: انسان محدود به یک بُعد نیست؛ زندگی ابدیت باید همراه با آرامش و آسایش باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی مکاتب و تفکرات به دنیای ابدی اعتقاد ندارند و خوشگذرانی‌های زودگذر را ملاک زندگی قرار می‌دهند، گفت: این تفکر خیانت به انسان است؛ زندگی دنیایی باید همراه با عبادت خداوند باشد.

این مسئول فطرت انسان را توحیدی دانست و افزود: خلقت انسان با هدف بوده و آن حقیقت ثابت، مهم است؛ یک فرد در قرن‌ها پیش می‌تواند الگوی نسل جدید باشد. مانند امام حسین(ع) که الگوی جهان اسلام است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: دنیای سیاهی و تباهی قصد جابجایی الگوها را دارد؛ لازم است برای به سعادت رسیدن سبک زندگی حقیقت انسانیت را الگو قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha