• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403022215877
  • خبرنگار : 50214

برگزاری ۴۰ برنامه ویژه هفته میراث‌ فرهنگی در یزد

برگزاری ۴۰ برنامه ویژه هفته میراث‌ فرهنگی در یزد

ایسنا/یزد معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد از برگزاری ۴۰ برنامه متنوع به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌ فرهنگی در استان خبر داد.

«عبدالمجید شاکری» ضمن اعلام این خبر، هدف از برگزاری این برنامه‌ها را افزایش سواد میراثی جامعه و آگاهی رسانی عمومی و کمک به ارتقاء هویت ملی و تاب آوری و نشاط اجتماعی عنوان کرد.

وی با اشاره به این که شعار امسال روز جهانی موزه‌ها از سوی شورای بین‌المللی موزه‌ها(ایکوم) «موزه‌ها برای آموزش و پژوهش» تعیین‌ شده است، افزود: این شعار بر نقش محوری مؤسسات فرهنگی در ارائه یک تجربه آموزشی جامع تأکید می‌کند.

شاکری تصریح کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم به‌منظور برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود حوزه میراث‌فرهنگی، شعار این هفته را میراث فرهنگی، مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی عنوان کرده و هفت روز آن را هم به تفکیک نام‌گذاری کرده است.

معاون میراث‌فرهنگی استان اضافه کرد: قبل از شروع برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها در استان، نشست خبری با موضوع معرفی برنامه‌های این هفته و با حضور اصحاب رسانه استان برگزار می‌شود، همچنین از پیش برنامه‌های این هفته در یزد می‌توان به پاسداشت زبان پارسی در روز بزرگداشت فردوسی (۲۵ اردیبهشت‌ماه) اشاره کرد که در این روز برنامه‌های متنوعی مانند شاهنامه‌خوانی و بزرگداشت زبان فارسی، سخنرانی پیرامون شاهنامه در یزد در موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی، اجرای بازی خان هشتم در باغ جهانی دولت‌آباد و شاهنامه‌خوانی در سرای فردوسی ابرکوه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین اقداماتی که پیش از شروع هفته میراث‌فرهنگی در یزد برنامه‌ریزی‌شده است، برپایی میز خدمت در نماز جمعه روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه است که با حضور معاونین و پیش‌درآمد و سخنرانی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد پیش از خطبه‌های نماز جمعه استان همراه خواهد بود.

به‌ گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌ عمومی میراث‌ فرهنگی یزد، شاکری همچنین عنوان کرد: از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد بر حسب تقویم نام‌گذاری شده از سوی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برنامه‌های متعدد و متنوع در سراسر استان برگزار خواهد شد که نشست مجموعه‌داران، موزه‌داران، مرمت گران و کنشگران و دوستداران میراث فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا در روز دفاع مقدس و تجلیل و تقدیر از خانواده‌های شهدای ساکن در بافت تاریخی و پی گیری معضلات و مشکلات آن‌ها، برگزاری نشستهای متعدد در استان با موضوع طریق الرضا هم‌زمان با ولادت حضرت امام رضا (ع) به عنوان میراث دینی و معنوی ما، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این بازه زمانی در استان یزد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha