• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022215899
  • خبرنگار : 50042

اولین مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی در جهاددانشگاهی گیلان برگزار می‌شود

اولین مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی در جهاددانشگاهی گیلان برگزار می‌شود

ایسنا/گیلان سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان از برگزاری اولین دوره طرح ملی مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی «بیان» با حضور حسین بهمنش، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان و عمران علیزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت در جهاددانشگاهی گیلان خبر داد.

محمد شادپور در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: نخستین دوره مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی «بیان» در استان با موضوع سیاسی و امنیت ملی و گزاره «ایران پس از حمله به اسرائیل، دکترین هسته‌ای خود را تغییر خواهد داد» ساعت ۱۰ صبح روز ۲۵ اردیبشهت‌ماه در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی و پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای رشد علوم، گسترش پژوهش و ترویج امر مطالعه، گفت‌وگو، نقد و مناظره میان اساتید دانشگاه است، افزود: نخستین دوره مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی «بیان» با حضور عمران علیزاده، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت و حسین بهمنش، پژوهشگر و رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان برگزار می‌شود.

شادپور تصریح کرد: هدف اصلی این مناظره را ایجاد فرصتی برای طرح آزادانه آرا، دیدگاه‌ها و سؤالات پیرامون موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی جامعه و آگاهی از نقطه نظرات مختلف در محیط دانشگاه توأم با مساعدت به حاکمیت فضای عقلانی و علمی همراه با رعایت اخلاق و منطق گفت‌وگو در محیط دانشگاهی است.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان تأکید کرد: وجود فضای آزاد برای نقد و طرح دیدگاه‌های متنوع و متکثر، چه از جهات علمی و چه از جهات سیاسی حق استادان و دانشجویان دانشگاه بوده و لازم است که دقت شود این فضا، ابزاری برای بازی‌های سیاسی نشود.

وی یادآور شد: این مناظره از طرح‌های ملی سازمان دانشجویان بوده که با همکاری سازمان بسیج اساتید، مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان و تعدادی از دانشگاه‌های استان گیلان برگزار می‌شود و طبق آیین‌نامه‌های مصوب برای اساتید شرکت‌کننده امتیاز ارتقای مرتبه علمی در دستگاه مربوطه را در پی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha