• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1403022215900
  • منبع : فضای مجازی

سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

یک کارشناس امور بین الملل در شبکه اجتماعی ایکس از رفتار سفیر رژیم صهیونیستی در خصوص منشور سازمان ملل متحد انتقاد کرد و نوشت:سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

به گزارش ایسنا، رضا نصری، حقوقدان و کارشناس امور بین الملل در این توئیت نوشت:


لازم است اعضای سازمان ملل متحد در جهت رد اعتبارنامه هیئت اسرائیلی اقدام و اسرائیل را از شرکت در مجمع عمومی محروم کنند. این کار هم نیازمند موافقت شورای امنیت نیست.

فقط در ۷ ماه گذشته:

- اسرائیل به طور سیستماتیک از اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت (قطعنامه ۲۷۲۸) و مجمع عمومی در مورد وضعیت بشردوستانه غزه خودداری کرده است؛

 - اسرائیل از اجرای دستور موقت دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد نقض محتمل کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ سر باز زده است؛

- اسرائیل به عمد کارکنان سازمان ملل متحد و امدادگران را هدف قرار داده و کشته است؛

- سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد به طور سیستماتیک به توهین، افترا و ارعاب اعضا و مقامات سازمان ملل متحد (از جمله دبیرکل) متوسل شده و اخیراً از آمریکا خواسته است در صورت تصویب قطعنامه مجمع عمومی در مورد عضویت فلسطین، بودجه سازمان ملل متحد را قطع کند؛
 
 ضمن اینکه اعتبارنامه هیئت اسرائیلی در «اورشلیم» صادر می‌شود و همین امر ناقض قطعنامه‌های مجمع عمومی، به‌ویژه قطعنامه 35/169 E مورخ ۱۶ دسامبر ۱۹۸۰، قرار داد. قطعنامه‌ مجمع عمومی تاکید داشته که تمام اقدامات و مصوبات قانونی و اداری اسرائیل که وضعیت حقوقی و جایگاه شهر  بیت‌المقدس - به ویژه اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل (که توسط قانون اساسی اسرائیل صورت گرفته)  - را تغییر دهد باطل است و باید فوراً لغو گردد؛ و از اعضای سازمان‌های بین‌المللی خواسته که هیچ اقدامی را از جانب اسرائیل که با موارد فوق مطابقت نداشته نپذیرد. 

 اگر به دلیل حق وتوی آمریکا در شورای امنیت نمی‌شود اسرائیل را از سازمان ملل متحد اخراج کرد، می‌شود استوارنامه سفیر و هیئت اسرائیلی را از طریق فرآیند اعتبارسنجی رد کرد! یا حداقل اگر آمریکا بودجه سازمان ملل متحد را به درخواست اسرائیل کاهش دهد تا اسرائیل بتواند بدون مانع به نسل‌کشی خود ادامه دهد، لازم است این اقدام صورت بگیرد!

سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۰۱:۰۴

جناب رضا نصری نظر شما عالی بود اما از نظر قانون بین‌المللی شما ودیگران پیگیری کنید تا از آنچه که فرمودید هیئت اسرائیلی از مجمع سازمان ملل متحد اخراج شوند تا ضربه سنگینی به وارد شود انشاءالله

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۰۱:۲۲

ایران پیشنهاد حذف اسراییل از سازمان ملل را ارائه دهد

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۴:۰۷

بزرگوار سازمان ملل توسط غربی ها تاسیس شده .ساختمانشم تو امریکاست. کیو بندازه بیرون ؟؟؟ تنها هدفش ابراز تاسف از کشتار غربی هاست اونهم در حد بیانه.یعنی کشتار ملتهای اسیا و افریقا توسط غرب زیر نظر سازمان ملل.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۱:۴۷

بخاطر حمایت های بیش از حد آمریکا و انگلیس و فرانسه از اسرائیل این مردک نادان سفیر اسرائیل در سازمان ملل را باید با لگد از سازمان ملل بیرون انداخت...

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۲:۳۲

انشاله به زودی زود اسرائیل از صفحه ی روزگار حذف خواهد شد و وعده ی خداوند تحقق پیدا می‌کند.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۳:۴۶

ماهیت کثیف قلدرمابانه اسرائیل برجهانیان عیان گردید

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۴:۰۰

این که سازمان ملل نیست.امریکن ملل است

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۴:۵۷

واقعآ چه جمله حکیمانه ای درود بر تو

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۴:۰۶

عجب پست فطرتهای کثیفین این صهیونیست ها و امریکایی شریکش

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۵:۲۹

بنام خداوند منتقم این مردک بی وجود الت دست گروه تروریستی صهیونیستی را از سازمان ملل اخراج کنید این مترسک جز اراجیف چیزی برای گفتن ندارد و با وجوداینکه گروه صهیونیستی تروریستی اسراییل کلیه قعطنامه های سازمان ملل را اجرا نکرده است لذا نباید این گروه تروریستی صهیونیستی کودک کش بیشرم اسراییل در سازمان ملل نماینده داشته باشد ؟ و این خود بی احترامی به سایر ملل است که به قوامین سازمان ملل پای بند هستند در نهایت نمایندگان سازمان ملل لازم است این مردک که نماینده گروهک تروریستی صهیونیستی جنایتکار اسراییل است را با اردنگی از مقر سازمان ملل بیرون بیاندازند.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۷:۰۷

دلمون خوشه بنویسیم سازمان ملل بخوانیم آمریکا هر زمان حق وتوی ۵ کشور حذف شد و سازمان ملل به کشوری غیر از آمریکا انتقال پیدا کرد می‌شود لااقل به اسمش اعتماد کرد.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۷:۲۷

سازمان ملل کاملا کارائی خود را در مقابل رژیم ترور و کودک کش از دست داده است