• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022215910
  • منبع : بازار

میلگرد فسفر برنز چیست و چه کاربردی دارد

میلگرد فسفر برنز چیست و چه کاربردی دارد

میلگرد فسفر برنز از سری مقاطعی با مقاومت بالا هستند که قبل از استفاده از این محصول در ابتدا باید اطلاعات خوبی در مورد کاربرد آن‌ها داشته باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از ثامن تجارت، در واقع به صورت تخصصی به بررسی اینکه میلگرد فسفر برنز چیست و چه کاربردی دارد پرداخته ایم تا با توجه به کاربردها و استانداردهای لازمه برای استفاده در صنایع خاص، با ویژگی‌های مثبت این محصولات آشنا شوید.

در نظر داشته باشید که در کنار استانداردهای ساخت و کیفیت بالا، مکانی که خرید میلگرد برنز را از آنجا می‌خواهید انجام دهید نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاهده قیمت میلگرد فسفر برنز ثامن تجارت (https://samentejarat.com) را در گوگل جستجو کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

بررسی میلگرد فسفر برنز

میلگرد فسفر برنز دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی بوده و از استحکام بالا، مقاومت خوب در برابر ضربه و خواص ماشین‌کاری ایدئال است که آن را به‌ویژه برای یاتاقان‌ها، بوشینگ‌ها، صفحات سایش، دریچه‌های پمپ، چرخ‌دنده‌ها، چرخ‌های کرم و پروانه‌های دریایی مناسب می‌سازد.

میلگرد فسفر برنز از سری مقاطعی هستند که با آلیاژ مس، قلع و فسفر تولید شده اند و با توجه به خواصی که دارند، در صنایع الکتریکی و مکانیکی کاربردهای زیادی را به خود اختصاص داده اند.

استحکام و مقاومت بالا در برابر سایش

آلیاژ میلگرد فسفر برنز به دلیل داشتن قلع و فسفر دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر سایش بوده و به همین دلیل کاربردهایی برای ساخت یاتاقان، بوش و دنده‌ها دارند.

مقاومت به خوردگی

فسفر برنز به صورت طبیعی مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته و به ویژه در برابر آب دریا نیز مقاوم هستند. در واقع استفاده از این محصول در صنایعی که در معرض مواد شیمیایی و خورنده هستند مناسب است.

قابلیت هدایت الکتریکی و حرارتی بالا

میلگرد فسفر برنز به عنوان یک رسانای عالی برای الکتریسیته و گرما بوده است و به همین دلیل برای ساخت قطعات الکتریکی و حرارتی همچون مبدل حرارتی رادیاتورها و اتصالات الکتریکی مناسب هستند.

قابلیت ماشینکاری خوب

فسفر برنز دارای قابلیت ماشینکاری عالی بوده و با اشکال مختلفی نیز می‌توان از این محصول استفاده نمود. استفاده از این آلیاژ برای استفاده در صنایعی که نیازمند دقت و ظرافت بالا هستند مناسب بوده اند.

میلگرد فسفر برنز چیست و چه کاربردی دارد

انواع میلگرد فسفر برنز

محصولات برنز دارای انواع مختلفی هستند که این تنوع وابسته به میزان مواد اولیه ساخت آن‌ها خواهد بود. در واقع این محصولات با توجه به میزان استحکام و مقاومتی که دارند، تنها برای استفاده در صنایعی خاص مناسب خواهند بود. در ادامه از سری انواع آلیاژ برنز را نام برده ایم:

برنز قلع دار

این محصول متشکل از مس و قلع بوده و دارای قابلیت ماشینکاری، شکل پذیری و مقاومت به خوردگی بالایی هستند. از این محصول جهت ساخت مجسمه، اتصالات دریایی، یراق آلات و... استفاده می‌شوند.

فسفر برنز

این نوع برنز علاوه بر مس و قلع دارای کمی فسفر نیز هستند. در واقع عنصر فسفر سبب افزایش استحکام و مقاومت بالای محصولات ساخته شده می‌شوند و محصول در مقابل سایش مقاومت بالایی پیدا می‌کند.

برنز آلومینیوم دار

بر خلاف سایر محصولات، بخش عظیمی از برنز آلومینیوم تشکیل شده از آلومینیوم بوده و به همین دلیل استحکام بسیار بالایی دارند. از این محصول جهت ساخت پمپ، قطعات موتور و شیر آلات استفاده می‌شود.

میلگرد فسفر برنز چیست و چه کاربردی دارد

کاربردهای میلگرد فسفر برنز

میلگرد فسفر برنز به دلیل داشتن استحکام بالا، مقاومت در برابر سایش، قابلیت ماشنکاری خوب و... در صنایع و کاربردهای گسترده ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یاتاقان و بوش: فسفر برنز به خوبی با سطوح فلزی جفت می‌شود و سبب کاهش سایش و افزایش طول عمر می‌شوند. این محصول جهت ساخت یاتاقان‌های لرزشی و نیمه لغزشی استفاده می‌شود.

انواع دنده: دنده‌های فسفر برنز استحکام و مقاومت بالایی داشته و برای ساخت دنده‌های صنعتی و سنگین نیز استفاده می‌شوند.

ساخت فنر: انواع فنر فسفر برنز مقاومت بالایی داشته و به دلیل داشتن خاصیت ارتجاعی بالا در دمای بالا نیز قابل استفاده هستند.

اتصالات الکتریکی: اتصالات فسفر برنز، جریان الکتریکی را به خوبی انتقال می‌دهند و جهت ساخت کانکتور و ترمینال‌ها استفاده می‌شوند.

به دلیل مقاومت به خوردگی بالا و عدم ایجاد جرقه، از تجهیزات ساخته شده با فسفر برنز برای ساخت صنایع غذایی، همزن، میکسر و آسیاب استفاده می‌شود. این تجهیزات ساخته شده بهداشتی هستند.

جان کلام

در دست داشتن اطلاعاتی جامع و کامل در مورد اینکه میلگرد فسفر برنز چیست و چه کاربردهایی دارد اهمیت زیادی داشته است، چرا که شما باید با توجه به مکان و موارد استفاده، اطمینان داشته باشید که چه محصولی و با چه گریدی مناسب استفاده در صنعت مورد نظرتان خواهد بود.

این اطلاعات صرفا جهت کسب اطلاعات بیشتر شما بود. اگر قصد خرید میلگرد فسفر برنز (https://samentejarat.com) را دارید می‌توانید با متخصصان سایت ثامن تجارت تماس بگیرید و اقدام به خرید از درب بازرگانی معتبر نمائید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha