• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403022215914
  • خبرنگار : 50022

استاندار البرز:

اتصال متروی کرج و تهران، ترافیک سنگین اتوبان را کاهش می‌دهد

اتصال متروی کرج و تهران، ترافیک سنگین اتوبان را کاهش می‌دهد

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: پروژه ایستگاه قطار شهری شهید سلطانی کرج تا خرداد ماه امسال تکمیل می‌شود و به صورت همزمان هم درصدد هستیم فرآیند خرید رام‌های قطار برای راه اندازی این امکان را تسریع کنیم.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی روز شنبه ۲۲ اردیبهشت در بازدید از روند پیشرفت پروژه ایستگاه قطار شهری شهید سلطانی در کرج، با بیان اینکه روند تکمیل پروژه با سرعت طی می‌شود، افزود: بی شک پیشبرد چنین پروژه‌ای در زیر زمین، سخت و پیچیده است و به نیرو، زمان و توان پشتیبانی ویژه‌ای نیاز دارد.

وی ادامه داد: در این پروژه رکورد ساخت ایستگاه مترو در کشور نیز جا به جا شده چراکه زمان ساخت  حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

عبداللهی گفت: همچنین در این ایستگاه با بهره گیری از روش‌های نوین دنیا، طراحی سکوی مسافرگیری به شکل جزیره‌ای و تجمیعی صورت گرفته که از این طریق ضمن صرفه جویی در هزینه، سهولت دسترسی برای مسافران و استفاده بهینه از فضا و امکانات نیز محقق شده است.

وی افزود: با توجه به تعهدات پیمانکار و کارفرما، ایستگاه شهید سلطانی در خرداد ماه امسال تکمیل می‌شود و درصدد هستیم در کمترین زمان ممکن هفت رام قطار با هفت واگن در این ایستگاه پیش بینی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های طالقانی و ۴۵ متری گلشهر و افتتاح ایستگاه سه راه رجایی شهر افزود: با افتتاح ایستگاه شهید سلطانی، پس از پیاده شدن مسافران از متروی خط ۵ تهران، توزیع آنها در داخل شهر کرج به وسیله قطار شهری انجام خواهد شد.

عبداللهی گفت: با تحقق این امر ترافیک سنگین این محدوده که تا اتوبان تهران _کرج هم می‌رسد، کاهش می یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۲ ۲۲:۱۵

دولت و شهرداری با تمام توان مالی و مدیریتی و لجستیکی را روی متروی کرج متمرکز کنند عقب افتادگی ده ساله را جبران کنند. واقعا ترافیک کرج فاجعه هست.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۲ ۲۳:۳۲

لطفاً سریعتر مترو رو بسازید

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۰۲:۲۴

امیدوارم اخر خرداد ماه مترو شهید سلطانی افتتاح بشه

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۳:۴۹

استان البرز از نظر خدمات شهری بسیار ضعیفه ازوقتی کرج از تهران جدا شد کلا مترو کرج خوابید تعدادی زیادی شهرهای جدید ساخته شد بدون امکانات و دسترسی استان البرز شده خوابگاه سریعا باید به وضعیت زیرساخت های این استان باید رسیدگی بشه

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۵:۱۱

تشکر از تمام اشخاصی که در زمینه راه اندازی مترو داخل شهر کرج فعالیت میکنند، رفتن زندان رجایی شهر محل مناسبی برای ایستگاه مترو ،ومجتمع های تجاری میباشد که اشتعال زایی و منبع درامد میباشد