• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022215920
  • منبع : بازار

مهمترین نکات انتخاب تور کربلا، هوایی، زمینی و با قطار

مهمترین نکات انتخاب تور کربلا، هوایی، زمینی و با قطار

سفر به شهر مقدس کربلا برای مسلمانان تجربه‌ای لذت‌بخش با برکات معنوی متعدد است. یکی از مهم‌ترین مواردی که سفر شما را دلچسب‌تر و تجربه‌ای بهتر از زیارت شما را به ارمغان می‌آورد، انتخاب بهترین تور کربلاست.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت نوراسیر، از دو راه زمینی و هوایی می‌توانید به کربلا سفر کنید. سفر با هواپیما سختی پیمودن مسیر را از بین برده و آسایش و رفاه بیشتری را به همراه دارد. سفر زمینی نیز شما را با اماکن مقدس مسیر آشنا می‌سازد و مزایای متعددی به‌دنبال دارد. با بررسی نکات مهم انتخاب تور برای سفر به کربلا می‌توانید این سفر معنوی را به بهترین تجربه سفر خود تبدیل کنید.

نکته مهم: برای دریافت لیست قیمت تور کربلا میتوانید به شماره واتساپ ۰۹۱۹۹۹۹۰۰۸۷ پیام ارسال کنید.

راهنمای انتخاب بهترین تور کربلا برای سفر

پیش از آغاز سفر می‌بایست مدارکی را برای رزرو تور آماده کنید. اولین و مهم‌ترین مدرک، پاسپورتی است که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد. علاوه‌بر آن، کارت ملی شما از آغاز تصمیم سفر به کربلا تا پایان سفر باید همراهتان باشد. چنانچه به تازگی از سعادت سفر به عتبات و عالیات بهره‌مند شده‌اید، می‌توانید از گذرنامه زیاتی خود برای مشرف شدن به کربلا نیز استفاده کنید.

حال می‌رسیم به انتخاب تور کربلا، بسیاری از متقاضیان سفر به کربلا آشنایی چندانی با شرایط تور و امکانات آن ندارند. جهت انتخاب بهترین تور سفر به کربلا توجه به چند نکته زیر مهم است:

  • بهترین زمان سفر به کربلا فصل زمستان است. در فصل تابستان دمای کربلا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است و آب و هوای خشک و تابستانی آن مناسب سفر نیست. در فصل زمستان آب و هوای این شهر خنک‌تر است و دمای آن بین ۱۴ الی ۱۹ درجه سانتی‌گراد متغیر است.
  • اگر تور هوایی کربلا را انتخاب کرده‌اید، پیش از عزیمت باید به یک صرافی قابل اعتماد رجوع ‌کنید و دلار را اخذ کنید. این دلار در فرودگاه در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • برای آغاز سفر هوایی خود باید از فرودگاه شهرهای مشهد و تهران استفاده کنید. برای آغاز سفر زمینی نیز می‌توانید در شهر ایلام، همدان، تهران و کرج حضور پیدا کنید و با اطلاع از زمان دقیق حرکت اتوبوس، سفر خود را آغاز کنید.
  • برای مدیریت آب کربلا اغلب آب برای استحمام و شستشو در اختیار زائران قرار می‌گیرد. جهت احتیاط، آب سالم و آشامیدنی را با خود به‌همراه داشته باشید.
  • تور کربلا هوایی یک تور پرسرعت است که سفر را برای شما آسان می‌کند. در این تور شما در عرض دو ساعت به مقصد خود خواهید رسید؛ اما در تور زمینی احتمال دارد چندین ساعت در راه باشید تا به شهر پرفضیلت کربلا برسید.
  • حتما به این نکته توجه کنید که فرقی ندارد با تور هوایی کربلا سفر می‌کنید یا تور زمینی را انتخاب کرده‌اید؛ در هر حالت هتل‌های شهر کربلا براساس استانداردهای هتل‌داری جهانی تعیین رتبه نمی‌شوند. حتی اگر بهترین تور با بهترین هتل این شهر را انتخاب کرده باشید، ممکن است خدمات و امکانات کاملا باکیفیت و رضایت‌بخش نباشند.
  • اماکن زیارتی که در طول سفر به کربلا از آن‌ها بازدید خواهید کرد، شامل قبرستان وادی‌السلام، مسجد کوفه، مسجد سهله، کتابخانه علامه امینی، امامزاده سید ابراهیم غمر علیه‌السلام و صافی صفاست. خالی از لطف نیست که در طول سفر خود از قبور اصحاب ائمه نیز دیدن کنید و با فاتحه‌، قبور این یاران پاک را گلباران کنید.
  • قیمت تور کربلا زمینی با قیمت تورهای هوایی سفر به کربلا بسیار متفاوت است. دلیل اصلی آن تفاوت کیفیت در سفر است. مقصد تمامی تورهای هوایی سفر به کربلا هتل‌های باکیفیت و برجسته برای استراحت است. درحالی‌که تورهای زمینی از درجه‌بندی هتل برخوردار هستند و باتوجه‌به میزان بودجه شما درجه هتل تعیین می‌شود. پس تفاوت در قیمت این دو نوع تور طبیعی است.

مهمترین نکات انتخاب تور کربلا، هوایی، زمینی و با قطار

مدت اقامت در کربلا و مسیر سفر

یکی از تفاوت‌های مشهود در تور کربلا به‌صورت زمینی و هوایی، سفر به این شهر مقدس در مدت اقامت است. تورهای زمینی حدود ۶ شب طول می‌کشند؛ اما تورهای هوایی غالبا ۷ شبه هستند. البته فرازونشیب‌های مسیر و چالش‌های پیش روی شما در مسیر سفر به کربلا می‌تواند زمان سفر را تغییر دهد. برای مثال، استان‌های غربی کشور در فصول تابستان محلی بسیار شلوغ برای سفر به کربلا هستند.

اگر در ایام محرم به‌خصوص ایام اربعین قصد سفر به این شهر را دارید، باید با تلاطم بی‌نظیر جمعیت در مرز مهران، مرز شلمچه و مرز خسروی کنار بیایید. گفتنی است که در سفر کربلا هوایی دیگر شما با تلاطم و ازدحام جمعیت مواجه نخواهید شد و این مزیتی است که سفر هوایی را نسبت‌به سفر زمینی برتر کرده است.

کدام روش سفر به کربلا (اتوبوس، قطار و هواپیما) بهتر است؟

ازآنجایی‌که مسیر زمینی سفر به کربلا در تمامی فصول سال مسیری پررفت‌وآمد و شلوغ است، سفر هوایی کربلا بهترین روش سفر به‌شمار می‌آید. از یک سو زمان سفر شما از ۱۲ ساعت به دو ساعت کاهش پیدا می‌کند و از طرفی دیگر آسایش بیشتری در حین سفر وجود دارد. حتی پس از رسیدن به فرودگاه نجف اشرف می‌توانید با خودروهای سرویس‌دهنده فرودگاه به کربلا یا هر مکان مقدس دیگری بروید.

مهمترین نکات انتخاب تور کربلا، هوایی، زمینی و با قطار

پیشنهاد می‌کنیم جهت تجربه سفری ایمن و راحت و خرید ارزان قیمت‌ترین تورهای سفر به کربلا همین حالا از وب‌سایت نوراسیر بازدید کنید و از خدمات آن بهره بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha