• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022216155
  • خبرنگار : 50567

حضور سفیران ۱۰ کشور در رویداد اقتصاد دریامحور

حضور سفیران ۱۰ کشور در رویداد اقتصاد دریامحور

ایسنا/هرمزگان دبیر اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران از حضور قطعی سفیران ۱۰ کشور در این رویداد به میزبانی جزیره قشم خبر داد.

 مهدی شهیدی امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت ماه)، در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: تا به این لحظه حضور سفیران کشورهای برزیل، کوبا، کره جنوبی، نروژ، بولیوی، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه و ارمنستان در این رویداد حتمی شده است و رایزنی‌های با سفیران دیگر کشورها در حال انجام است.

وی با اشاره به حضور پررنگ نهادهای دولتی و خصوصی در این رویداد بین‌المللی، خاطرنشان کرد: شورای عالی صنایع دریایی، سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان شیلات، شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی، سازمان توسعه تجارت، سازمان صنایع دریایی و استانداری هرمزگان مهمترین دستگاه‌های اجرایی هستند که در کنار بسیاری دیگر از بخشها در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

دبیر اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران، زمان برگزاری این رویداد را ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت ماه اعلام و تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادهایی به عنوان موتور توسعه منطقه‌ای محسوب می‌شوند و توجه سرمایه‌گذاران را به فرصت‌های موجود جلب کرده و همچنین می‌تواند موجب رونق کسب و کارهای محلی و رونق اقتصاد مرتبط با حوزه سواحل و دریا در کشور شود.

به گفته شهیدی نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با شرکت فعال بیش از ۹۰ نهاد دولتی و شرکت خصوصی، مجموعه‌های دانش بنیان و حضور سفیران ۱۰ کشور خارجی در جزیره جهانی قشم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور مناطق آزاد کیش، چابهار، اروند و انزلی در کنار قشم که به عنوان میزبان این رویداد است، گفت: برگزاری رویدادهای در حوزه دریا در شهرهای ساحلی و جزایر دارای اهمیت بالایی برای اقتصاد دریامحور ایران است

دبیر اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با اشاره به حضور فعال شرکتهای دانش بنیان در این رویداد، افزود: بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های شیلات و آبزی پروری، شناورسازی، تجارت و بازرگانی، تأمین مالی، ساخت قطعات هوشمند، حمل و نقل دریایی به همراه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این رویداد حضور خواهند داشت.به گفته شهیدی برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با تأکید بر توسعه هدفمند همکاری‌های تجاری داخلی و خارجی در میان نقش آفرینان حوزه اقتصاد دریا طراحی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha